Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hejsan! Jag har ett dräktigt shettis sto som ska föla i mån skiftet juni/juli. Tycker att hon känns lite tunn och undrar därför hur mkt...
Svar
6
· Visningar
851
Senast: harpadisa
·
T
Hästvård Hittade ingen liknande tråd, så jag skapar en ny. Jag flyttade min häst till ett annat stall nu i december, och nu har han börjat hosta...
Svar
10
· Visningar
1 267
Senast: Tebazz
·
P
Hästvård jag skulle bli mkt tacksamm om de är ngn som haft en häst med urinvägsinfektion, hur märker man de hur blir hästen? vad kostar de om en...
Svar
2
· Visningar
1 361
B
Hästvård Hur mycket bör ett varmblod på 165 cm, normalmusklad väga ungefär? Han är av den smäckrare sorten? Tacksam för alla svar jag kan få!:D 2
Svar
33
· Visningar
6 825
Senast: Born96
·
B
Hästvård när jag tar in Mitt 11-åriga varmblodssto, ibland så brukar hon ha typ som nervryck i ena bakbenet.. Hela benet skakar, och när man...
Svar
15
· Visningar
1 968
Senast: brosen
·
O
Hästvård Vita hästar, de är jättefina och det finns tusen miljoner knep för att hålla de rena. Jag har själv använt ett shampo som jag tror heter...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Arabizar
·
R
Foder & Strö Vad skulle ni där ute ge för foder/fodermängd till en pigg d-ponny i full tävlingskondition?
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Jardina
·
Hästvård Min tös har låååång fin man, travare som hon är :) men nu igår såg jag att hon hade fått vågig man, dte har hon inte haft innann...
Svar
6
· Visningar
847
Senast: TwiggyM
·
A
Hästvård Jag har en shettis på 13år och när han går så knakar det ibland i benen. Funderar på om det kan vara någon typ av atros?
Svar
2
· Visningar
873
Senast: navajo
·
S
Foder & Strö Har en häst i träning nu (rysk arab), och han har haft fång (inte allvarligt). Men han har en foderstat med mkt protein trots at han är...
Svar
4
· Visningar
1 232
Foder & Strö (råkade lägga tråden fel innan) Hejsan! Jag har ett dräktigt shettis sto som ska föla i mån skiftet juni/juli. Tycker att hon känns...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Antiqua
·
L
Foder & Strö Har funderat lite på hur mycket andra ger sina hästar! Alltså inget kraft eller ngt sånt nu utan bara grovfoder. Så jag har lite... 2
Svar
28
· Visningar
1 776
Senast: Antiqua
·
Hästvård HJÄLP. Jag har en halvblodsvalack 3 år som jag precis börjat rida in, jag har fött upp honom själv med förhoppningen att få fram en...
Svar
12
· Visningar
1 857
Senast: LaMaya
·
Hästvård Min häst har helt plötsligt fått tunna sular på alla fyra hovarna. Det är just där snowpaden ligger mot sulan fram. Hovslagaren förstår...
Svar
10
· Visningar
3 438
Senast: sheerona
·
V
Foder & Strö Hej! Torsdags förra veckan tog ja ett halvblod på foder som är vanvårdad. Mycket mager och rasp på bakbenen. När ja hämtade henne...
Svar
15
· Visningar
1 400
Senast: cloud
·
E
Hästvård Hej! Min häst har fått benhinneinflamation. hon går på medecin och har får vila! men det jag undrar är om någon vet några...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Zog
·
Foder & Strö Hej Jag har funderat om detta med mögel i hösilage. Och det är så att ibland när vi öppnar en bale så kan vi hitta "kakor" av...
Svar
8
· Visningar
1 114
Foder & Strö Blir urinen rödaktig av att de äter hösilage? Ser kisset rödare ut på vintern? Jag har aldrig märkt det eller kanske tänkt på det... 2
Svar
21
· Visningar
1 905
Senast: vigmir
·
L
Foder & Strö nu när foderpriserna skjuter i höjden skulle jag villa ha tips på havrefria foder å priser på dessa...så man kan, eventuellt, spara ett...
Svar
7
· Visningar
1 148
Senast: pinky
·
F
Hästvård jag undrar om de är konstant värme vid senskideinflammation eller vid ringbandskonstriktion? hur är symptomen helt enkelt?
Svar
2
· Visningar
2 060
Senast: Ia4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Rakt fullcheek bett
  • Vi som letar häst II