Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Varför kan inte folk som inte klarar av det be om hjälp innan det är för sent? :cry...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: Boj
·
Foder & Strö läste jag i Hästfocus igårkväll. Det skiljer sig ändå bal till bal, energi o mineraler går ur så det som stämde för två månader sen... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 585
Senast: Maléne
·
I
Hästvård hejsan, min ponny har haft en galla på hennes ben ganska länge drygt ett halvår. Nu när jag ska sälja henne märkte vi idag att hon är...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: ILOVEMOLLY
·
Foder & Strö Sökt igenom 15 sidor med sökresultat och enbart hittat: max 100 g olja per 100 kg häst och utfodring max 200 g olja per 100 kg häst...
Svar
9
· Visningar
1 327
Hästvård Jag brukar normalt låta dem jogga och lufsa en vecka och sen släppa på helvila när jag vill ge dem vila efter en ansträngande...
Svar
9
· Visningar
1 143
K
Foder & Strö Hej! Vi har denna säsong gett våra hästar ett hö med usla värden: 84% TS, 7 MJ och 9 smrp. Detta håller på att ta slut och...
Svar
12
· Visningar
1 238
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Ja är det någon här so har tips på någon mjukgörande salva till en torr hästmule? :D
Svar
16
· Visningar
973
Senast: DayDreamDancer
·
I
Hästvård Hjälp! (vet inte om jag skriver i rätt tråd) jag var till stockholm och hämtade hem min 9-åriga varmblodsvallack som jag har på foder...
Svar
11
· Visningar
1 824
Senast: Incontestable
·
N
Foder & Strö Någon som har tips på bra fodertillskott som återställer saltbalansen i samband med svettning. Jag har provat Biofarm´s Rehalyt...
Svar
5
· Visningar
1 939
Senast: SeagirlM
·
F
Hästvård Hej min unghäst (halvblod) fick knott allergi nu i höstas. Väntade ivrigt på att vintern skulle komma och att hon skulle sluta klia sig...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Elviramax
·
Foder & Strö Har jag på mitt hösilage; 121 g smp rp och 11 Mj per kg ts. Ts-halt runt 65%. Hästarna får i princip fri tillgång, men trots detta... 2
Svar
29
· Visningar
2 230
Senast: Kaki
·
L
Foder & Strö Vad tycker ni om betfor? I vårat stall har majoriteten betfor till sina hästar men funderar på om det har blivit något av en trend... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 174
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Hej min häst äter ca: 15 kg hösilage om dagen ½ liter blöt betfor 1 liter kornkross 1 liter linfrökaka 50 gram Super E(equistro)...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: Paulsan
·
C
Hästvård Hej! Min tjej har fått en hovspricka vänster fram. Ganska stor, men inte hela vägen upp. Vad gör man för att behandla hovsprickor? 2 3
Svar
41
· Visningar
6 578
Senast: coari
·
Hästvård jo nu är det så att jag tappat bort hela min pärm med pass och vacc intyg oallt :cry: måste ju göra om passet och de men min fråga är...
Svar
8
· Visningar
875
J
Hästvård Min ponny är en tysk ridponny, kom till Sverige för ungefär ett halvår sedan. Nu när jag tittat närmare på hennes vänstra sida, lite...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Ponnytant
·
Hästvård Vet att det finns flera angående triangelmärkning men nu behöver jag hjälp! Min gamla medryttarhäst är numera triangelmärkt och...
Svar
6
· Visningar
1 097
Senast: diny
·
Svar
3
· Visningar
969
Senast: Gotthard
·
B
Foder & Strö Ska snart få hem min foderhäst, en 11 årig halvblodsvalack på 163 cm. Han är rätt omusklad över ryggen men det ska ändras på med rätt...
Svar
15
· Visningar
1 193
Foder & Strö har en något svårfödd varmblodstravare, ja ibland är han lite matkräsen..har lätt hänt att han tappat i hull eller så är han för pigg -...
Svar
15
· Visningar
874
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka