Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Är det fler som varit md om det? Min häst blir lös i magen lite till och från under vintern, under sommaren är det inga problem. Oftast...
Svar
5
· Visningar
1 144
Senast: lilla e
·
A
Hästvård Hur märker man att hästen är klapphingst! Och isåfall vad ska man göra åt det? Min vallack har blivit väldigt hingstig på senaste...
Svar
14
· Visningar
7 830
V
Foder & Strö Någon som är duktig på hästens matspjälkning? Kraftfoder ska man ju helst inte ge allt för mycket på en gång, då det främst bryts ned i... 2
Svar
20
· Visningar
1 744
Senast: cristobal
·
Hästvård Lillkillen kom in för ett tag sen med en ganska skum svullnad på framsidan av kotan. Svullnaden är enbart på framsidan, men känns mer... 2 3
Svar
40
· Visningar
14 582
Senast: Speedway
·
Hästvård Håller på med strålröta. Jag tjära och trycker in äcklig tjärgegga i strålens sprickor. det har varit värre och tjejen som äger honom...
Svar
5
· Visningar
745
Foder & Strö Ger ni mer hö när det blir kallare? För liksom, om min häst ska ha 10 kg hö när jag räknat ut hans foderstat, och det blir för mkt med... 2
Svar
26
· Visningar
3 329
Senast: a1agnlju
·
T
Hästvård Hejsan! Vi har skaffat oss våran första häst nu, jag och min dotter. Vi är inte sådär jättekunniga men hoppas att med lite hjäp så...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: diny
·
Hästvård Bakgrunden till denna tråd är alla andra mängder av trådar i ämnet och främst efter gårdagens beskrivning av hur det kan gå med... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 154
R
Hästvård Jag bannar mig själv, så jag behöver inte skäll från någon annan. Saken är den att jag flyttade min häst igår, och inför flytten hade... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 386
Senast: Fahlis
·
Foder & Strö Hur stor giva i volym (liter) räknat är okej att ge vid ett och samma tillfälle, under förutsättning att stärkelse etc ligger på vettig... 2
Svar
25
· Visningar
1 917
S
Hästvård Jag har en tysk import som jag köpte för 2 år sedan och som verkar ha problem med ryggen. Förra året i december tog jag ut veterinären... 2
Svar
34
· Visningar
3 638
Senast: C_L
·
Hästvård har ni nånsin hört talas om en infektion/virus som gör så att benen (och i ibland kroppen) svullnar? mitt sto står med svullna ben...
Svar
7
· Visningar
1 204
Senast: flashlight
·
M
Hästvård jag har gjort något så dumt, klantigt och okunnigt så det finns inte. jag köpte en häst för ca 1 år sedan som jag delar med min...
Svar
2
· Visningar
898
Senast: Mtv
·
  • Låst
Hästvård Hur har ni gått till väga? Våran blev friskförklarad 22/11-07 efter att blivit skadad midsommarhelgen. Vi har fått leda/skritta honom...
Svar
2
· Visningar
1 399
Senast: ankic
·
Å
Hästvård Hej! Jag känner en som fårgade mig en gång vad hon skall göra med si häst.. Hon sa att förra ägaren sa tt hästen lätt blir ganska...
Svar
3
· Visningar
1 415
Senast: fetange
·
K
Foder & Strö Vad står era engelska fullblod på för foderstat? Jag har precis köpt ett engelskt fullblod och räknar nu på en foderstat som jag... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 203
Senast: SomethingLovish
·
S
Hästvård Hej! Min häst blev halt här om dagen. Vi funderar över om det kan vara sömtryck :confused: Han blev skodd i måndags och hältan visade...
Svar
13
· Visningar
10 977
Senast: hillevie
·
Hästvård När jag hämtade grabben från hagen ikväll gick han på tre ben:crazy: Svullen i senan höger fram och varm i hov och kronrand. Ringde vet...
Svar
10
· Visningar
1 157
Senast: Lina_kj
·
Hästvård Min kille är inte glad idag, äter ingenting och bara står vid ingången i hagen. Han ville inte ens ha havre förut. :( Han bästa vän...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: YorkWann
·
S
Hästvård Vår häst har fått diagnosen magkatarr. Han har blivit ordinerad Pronotin (magvänligt foder i hinke) och medicinen GastroGard. Den är...
Svar
13
· Visningar
6 419
Senast: iino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025