Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ngn här på buke tipsade mej om detta som skulle motverka svallkött på större sår. Men det skulle heta ngt annat numera, ngn som vet vad...
Svar
2
· Visningar
691
Senast: Tuvalisan
·
L
Hästvård Finns det som på människor någon ålder då hingstar har sin formtopp i fertilitet och när blir fertiliteten försämrad, någon speciell...
Svar
5
· Visningar
2 023
Senast: lyckobubblor
·
N
Hästvård hej! Jag har en två åring valack som har bockkhov. Hovslagaren har verkat den men det ger inte så bra resulatat. Han har haft också... 2
Svar
37
· Visningar
10 105
Senast: Honung_92
·
L
Hästvård Heej alla! Min häst har börjat få skav på nosryggen där nosgrimman sitter, och jag undrar eller vill ha lite tips om hur/vad man...
Svar
18
· Visningar
1 705
Senast: Lamicell
·
S
Hästvård om ett sto betäcks och har borrelia, är det ärftligt? kan fölet få det också då bara för att tex mamman fått det?
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: loch
·
S
Foder & Strö Kan någon berätta varför man ger sin häst kalk?!:)
Svar
2
· Visningar
715
Senast: ameo
·
W
Hästvård Hur definieras dehär olika benämningarna, när är hästen bara oren och när har den en en gradig hälta tex? Blockhalt är ju ganska...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: jerseyko
·
G
Hästvård Sitter lite konfunderad här; en av hästarna har feber men verkar inte vara sjuk i övrigt. Först stod pållen lite hängig i ett hörn av...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Gisburne
·
J
Foder & Strö hej. Jag har precis byttat foder från D&H till Krafft, då vor hösilage är så bra att krafften passer bättre in i foderstaten än D&H...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: LadySara
·
G
Hästvård Hittade pållan halt i hagen nyss, vet inte vad jag ska göra. Hon vill helst inte röra sig så mycket, men klarade av att trava på både... 2
Svar
32
· Visningar
6 933
Senast: Gisburne
·
C
Foder & Strö Hejsan alla bukefalister.. Jag har en liten ponny på 17 år som har fallit ur lite nu, det började med att jag lånade ut henne och på...
Svar
5
· Visningar
1 143
Senast: milly
·
Hästvård Varför ger man finadyne? Vad är det bra för och vad hjälper det mot? Bedövar det bara eller hjälper det till att läka? Hur ger man...
Svar
10
· Visningar
2 304
R
Hästvård Finns det några symptom som är specifika för en häst som drabbas av ovanstående? Isåfall vilka är det? Vad gör man för att bota detta...
Svar
8
· Visningar
1 405
Senast: lundsbo
·
Hästvård hur mkt lugnande kan man behöva ge en häst när tänderna ska raspas, ungefär hur länge håller den lugnande effekten i sig?
Svar
17
· Visningar
1 361
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Hur mycket överskott kan hästarna äta utan att det blir några negativa effekter? Vi har ett väldigt bra hösilage med höga värden...
Svar
11
· Visningar
1 112
Foder & Strö Har en häst som för tillfället står på boxvila och som senare kommer att gå i sjukhage. Har tänkt att börja fodra med halm, då hon vill...
Svar
6
· Visningar
1 388
Senast: arabia
·
Hästvård Många säger olika om när man ska klippa dom.. jag vet att man inte kan klippa dom när som helst för att inte störa päls sättning eller...
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: Bison
·
Hästvård Vad tycker ni om denna metod? Vad har ni haft för bekymmer med era hästar och har equiterapi hjälpt? Är det bara fejk alltihopa eller... 2
Svar
21
· Visningar
2 620
Senast: Luchador
·
B
Foder & Strö Hej! Är det någon som vet ungefär vad havre kostar per kilo? Och vart man bäst köper det, hos en bonde el av en återförsäljare? :bow:
Svar
8
· Visningar
1 135
Senast: Pia
·
H
Hästvård Ni som har skrittmaskin hur använder ni den och då tänker jag på hur ofta och länge ni låter era hästar gå där. Är speciellt intresserad...
Svar
10
· Visningar
1 808
Senast: hästig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V