Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Har en kallblodstravare som jag har väldigt svårt att hålla i fint hull, trots mycket mat. Behöver lite tips på foder som är bra för...
Svar
2
· Visningar
1 000
P
Hästvård Är det vanligt att oinridna 4åringar vilar bakbenen, ett i taget så klart, men nästan jämt? Stor och går på utedrift.
Svar
3
· Visningar
723
Senast: mimus
·
S
Hästvård hej alla ni som andvänder liniment!! jag andvänder mig utav radital liniment(värmande) och det ska ju späs ut med vatten,men...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: spindel_17
·
Hästvård Har nyligen hört att shetlandsponnyer skulle ha mindre lungor än andra hästar och därför kunna få andnöd och dö om de blir för varma...
Svar
7
· Visningar
2 225
Senast: Solis
·
A
Hästvård Vart hittar man en bra sådan? Har testat ett par stycken, men ingen som har fungerat riktigt bra ännu, och det börjar bli dags att...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: flurrizen
·
J
Hästvård Just det, jag har några frågor ang behandling av dessa... otäckingar.. Bakgrunden till mina funderingar är att min häst ev har något av... 2
Svar
20
· Visningar
3 827
Senast: Järnis
·
I
Foder & Strö Hej! Jag har en häst som dricker väldigt dåligt.. har provat med hinkar och vattenkopp och båda två samtidigt. Ger henne mer salt...
Svar
15
· Visningar
6 205
Senast: smurfis
·
H
Hästvård Vad har ni för erfarenheter, ni som växelbetar med får? Om man växelbetar med får, är det lika viktigt med sommar- och vinterhage till...
Svar
8
· Visningar
2 131
Senast: misen
·
D
Hästvård Till er som har opererat er häst pga lösa benbitar. Hur såg eran konvalicent ut? Vart tog ni bort dom? För 5veckor sen så fick jag...
Svar
4
· Visningar
785
Senast: Daun
·
A
Hästvård vad använder ni för klippmaskin till huvud och ben? Har hört att man kan använda en sådan man har till människa? Klipper dom jämt med er... 2
Svar
23
· Visningar
5 368
Senast: attsy
·
K
Hästvård Är det nån här som har erfarenhet av osteoskopi(??), tror det heter så... när dom går in i leden med en kamera o kollar. Isåfall, vad... 2
Svar
26
· Visningar
4 618
Senast: klabbarparn
·
A
Hästvård min hästs svans ska igentligen vara vit, men är gul/röd från halva svansen o neråt. fick hem honom såhär o jag har skrubbat o...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Camigween
·
P
Hästvård Hej!Jag har märkt att vår ponnys päls har blivit vågig under sadeln:confused: Kan det vara en tillfällighet eller är det så att sadeln... 2
Svar
22
· Visningar
3 796
Senast: puppe
·
M
Foder & Strö har hört att linfröolja ska vara bra för hud och päls och blodkärl, hjärta osv stämmer det?? är det något alla hästar bör få eller...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Immer
·
M
Hästvård Jag misstänker att mina sadlar ligger fel (engelsk och western). Har hela tiden gått i tron om att westernsadlar är så skonsamma för...
Svar
10
· Visningar
1 513
Senast: _smiles
·
Hästvård Min häst har varit dålig i ett ben nu ett par månader minst.. vi lät våran veterinär komma ut och hon tyckte att hältan satt längre...
Svar
18
· Visningar
1 570
Senast: Netted
·
Foder & Strö Har sett i ridsport att det har kommit ut pelleterade vitaminer. Men tror ni att hästarna tar upp de lika lätt som de flytande eller är...
Svar
3
· Visningar
776
L
Hästvård Jag vet inte om jag lagt denna tråden rätt? Men iallafall någon som vet nån bra klippmaskin? Jag skall köpa en nya klippmaskin...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Lamicell
·
W
Foder & Strö Ja, ni såg väl rubriken. Fick hem min stora häst för snart en månad sedan, han har alltid fått blötlagt foder av sin gamla ägare och... 2
Svar
26
· Visningar
4 744
Senast: krambanan
·
Hästvård Har en häst med diagnosen copd som behandlats med cortisonspray (dock utan effekt, ska nu föröka med cortison i tablettform enl vet)...
Svar
8
· Visningar
2 957

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka