Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hoppas detta hamnar på rätt ställe nu, första gången jag skriver. Har varit och tittat på ett halvblod som e 16 mån och revbenen syns...
Svar
9
· Visningar
1 142
Senast: carinaso
·
Hästvård hur i h*lvete får man till den där snygga, diskreta övergången på sidorna av huvudet när man klipper? :confused:
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Galapago
·
R
Hästvård Efter att ha läst en MASSA trådar här om permanetbädd med torv så finns det forfarande obesvarade frågor hos mig. 1.Ska man göra så...
Svar
16
· Visningar
1 494
Senast: RedFling
·
Hästvård Ja, kan man det? Fullblodsstoet får "jämt" kolik och jag orkar snart inte längre. Hon får alla möjliga tillskott som skall hämma...
Svar
12
· Visningar
1 359
Senast: ancan
·
I
Hästvård Hur många gånger per år klipper ni eran häst?? Och när på våren ska man sluta klippa?? Har hört att det kan störa vinterpälsfällningen...
Svar
8
· Visningar
767
Senast: In_Joy_And_Sorrow
·
Hästvård Har inte varit uppe och hälsat på hästen på ett par dagar (haft medis) och när jag kännde igenom henne hade hon knölar uppe vid manken...
Svar
7
· Visningar
1 778
Senast: fjordtokan
·
Foder & Strö Vilka näringsvärde räknar ni med på halm? Har räknat med samma åren innan men satt och kollade runder på nätet nu och hittade lite...
Svar
3
· Visningar
1 830
Senast: milly
·
B
Foder & Strö min häst behöver tillskott av magnesium och selen ... någon som har koll på ngt 'mineralfoder' (?) som innerhåller detta? /blohme
Svar
3
· Visningar
734
Senast: milly
·
H
Hästvård Min valack på 2,5 år har lite påväxter på insidorna i kotorna fram som kompensation för en fransysk lite sned benställning. Röntgad och...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Helan
·
K
Hästvård Vad händer egentligen i en häst när den väver? Jag är inte ute efter svar om varför hästen väver eller vad man gör för att motverka...
Svar
1
· Visningar
771
Senast: ZOFUS
·
T
Hästvård Augusti 06 fick jag hem en ponny, kat C, som var i ganska dåligt skick p.g.a olika anledningar. Efter igångsättning och korrigering...
Svar
16
· Visningar
1 530
Senast: Tangerine
·
Foder & Strö Jag ska börja ge foderjäst till mina hästar i samband med foderbyte, men jag glömde fråga i affären hur mycket jag bör ge. Hästarna är...
Svar
6
· Visningar
3 538
Senast: Immer
·
S
Hästvård Har en kille utlämnad på foder till en tjej. Hon ringde och sa att han blivit halt och undrade va hon skulle göra. Han hade varit halt i... 2
Svar
35
· Visningar
2 972
Senast: smessis
·
K
Hästvård Min Kuse blev halt igår.. :'( nån mer som har en halt häst??! Han haltar till o med i skritten är inte jätte varm, i jämnfört med det...
Svar
10
· Visningar
1 075
Senast: Kapre
·
B
Hästvård sitter här med en stor fet klump i magen , hästen mår inte alls bra idag... imorse när jag släppte ut henne var hon hur pigg & glad... 2
Svar
24
· Visningar
2 670
Senast: blohme
·
G
Foder & Strö Hej.. Har en häst på 5år 162cm som är en piggelin ;) Undrar om någon har tips på foder till överpigga hästar ? För tillfället får... 2
Svar
30
· Visningar
2 246
Hästvård En kompis står i ett stall där en av de andra inhyrda håller på med homeopatika för hästar. När kompisen var bortrest i en vecka så hade... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 525
Senast: lynxlady
·
B
Hästvård Är det någon här som haft häst som haft skada där? Kan ni berätta för mig hur det gått. Har själv en som som blivit opererad två ggr men...
Svar
10
· Visningar
2 297
Senast: Vimsan81
·
S
Hästvård när lägger ni på sulor???(vinter)
Svar
9
· Visningar
785
Senast: lynxlady
·
R
Foder & Strö någon som vet var man kan få tag på sockerfritt betfor som tyo ser ut som bruna flingor...det ska tydligen finnas en som säljer det här...
Svar
8
· Visningar
1 747
Senast: kirrekorv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V