Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ställde ut min 4åriga foderhäst som jag nu ska köpa för ett tag sen. Och i protokollet kan jag läsa "markerade leder, men tåtrång"...
Svar
4
· Visningar
2 489
Senast: Zodium
·
Hästvård Kom tillbaka från semestern igår och fick höra att skadan på min lilla häst var värre än vi trodde och att hon nu ska stå på boxvila i...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: banazir
·
F
Foder & Strö Hur mkt E vitamin och hur mkt selen får en häst äta som mest per dag?
Svar
3
· Visningar
680
Senast: lundsbo
·
R
Hästvård Usch har hamnat i en jättetuff situation, min ena häst blev skadad för en vecka sedan och står nu på klinik. Damen ifråga är 17 år och... 2
Svar
26
· Visningar
2 352
Senast: Rambolina
·
S
Hästvård Hallå hallå! Finns det någon därute som har ett tips eller två till mej som vill banta hästen? Min varmblodsdam är 15...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: hillevie
·
F
Hästvård Suck, hästen har för tredje gången blivit behandlad för kotledinflammation. Diskuterar ju åtgärder osv med vet. men fick en tanke...
Svar
16
· Visningar
4 052
Senast: orcide
·
Foder & Strö hejsan, jag har ett litet problem.... min häst går på bete, det finns massor med gräs, och det är bra med näring (av att dömma magen... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 107
Senast: Splittan
·
H
Foder & Strö Har läst igenom gamla trådar och läst vad folk fodrar sina hästar. Ganska många som fodrar tillräckligt med Krafft Pluss blåröd...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: Kaki
·
S
Hästvård Hur ofta har ni ut hovis och värkar hovarna på era hästar som ni inte har skodda? Har ni ut dem oftare på sommarhalvåret?
Svar
8
· Visningar
1 164
Senast: askungen
·
Hästvård Hejsan! Min ponny har vid flertal tillfällen varit halt på frambenen, mest höger. Veterinärer har behandlat honom i framknän och sagt...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: hannna_90
·
Hästvård Var inne på Hbg-djursjukhus i mån för o kolla upp min häst som börjat tappa ena bakbenet o kännts ojämn... Böjprov visade hälta vän... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 058
Senast: mackan
·
E
Hästvård Hittar ingen tråd om detta program! Jag såg att det fanns en demo som jag nog tänker ladda ner, för programmet verkar jättebra :) Och...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: eloon__
·
A
Foder & Strö Vad kostar ert hö per kilo? Jag har en billig bonde och han tar 2:- kg, men hörde av andra att vissa bönder tog 3:- kg, beror nog på... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 176
Senast: TomasN
·
H
Hästvård Kan man inte upptäcka att hästen har fått in en sådan alls i kroppen? Srev en tråd tidigare om att min häst hängde i häng matta med...
Svar
5
· Visningar
1 504
M
Hästvård Hej! Jag skulle ut med min welshponny idag. När jag tränsade,så började hon att backa och reagera väldigt oroligt tills jag kollade...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag har en 3-åring som varit gallig i alla 4 benen ända sedan betet förra sommaren. Under den sommaren åt hon bara gräs, såklart, men...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: sissu
·
H
Hästvård Är det någon skillnad om hästen äter fuktigt hösilage, torrt fint hö eller torrt grovt hö när det gäller att slita på tänderna (i...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Pocahontas
·
L
Hästvård Min häst går barfota, men har varit öm och haft lite svårt att röra sig. Har tagit hem ett "proffs" på barfotahästar som sa att han har...
Svar
8
· Visningar
3 139
Senast: sissu
·
M
Hästvård Jag ska ge min åring hösilage, ska jag vaccinera mot botulism eller? Har hört att det finns olika sorter av botulism, stämmer det? Vad...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Tora
·
Foder & Strö Vi ska analysera vårt hösilage, och min korta fråga är helt enkelt om det går att ta provet innan man rullar och plastar? Eller...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Strajder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31