Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Var på klinik igår med min fjording. Han har ju varit halt från och till under en period. På kliniken tror dom att det är en...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Carolina
·
Hästvård Hur länge har ni hästarna ute dygnet runt? Vi brukar ha hästarna ute på bete (med stödfodring då) rätt länge, men det känns som att... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 953
Senast: Fibusen
·
A
Foder & Strö Vad använder du idag? Hösilage Ensilage Hårdpressat hö Löspressat hö Om det fanns småbal hösilage skulle du köpa det istället... 2
Svar
21
· Visningar
1 702
Senast: Egonson
·
E
Foder & Strö Min häst har skit-kassa hovar för tillfället, skorna (och hovväggarna..) flyger och inget verkar hjälpa. Samtidigt äter hon Glucosamin...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Vet inte om tråden liger rätt nu .. Men jag ska köpa min första egna häst nu! Den har inget pass, hur fixar man ett sånt?
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: Shettis_tjejen
·
T
Hästvård Har tröskat igenom trådar hela dan i detta ämne... Har problem med hästarna i vår hage, med att två hästar av fyra har fått problem...
Svar
11
· Visningar
4 634
Senast: trip
·
P
Hästvård Är det alltid nödvändigt att teckna försäkring åt sin häst? Om man t.ex. köper ett varmblod (som aldrig varit sjuk/skadad på något... 2
Svar
20
· Visningar
1 923
Senast: Jane_Done
·
Foder & Strö Har någon hört talas om detta och om det verkligen ger någon effekt? Så här står det i reklamen; "Engångsprodukt för nyfödda föl...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Camigween
·
W
Foder & Strö Hur mycket grovfoder, vilket och hur mycket kraft? Detta är så klart inget jag baserar min fodergiva på, bara intressant vad folk väljer... 2
Svar
22
· Visningar
2 388
Senast: trazel
·
Foder & Strö Jahapp, då har min halmbonde övergivet vete i år och jag står inför ett dilemma i vilket jag skall välja. Alternativen är kornhalm...
Svar
7
· Visningar
3 484
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Hejsan! Tänkte bara höra vid vilka tidpunkter ni ger era hästar? Dels när de bara får frukost och kvällsmat, och sedan i vinter när... 2
Svar
30
· Visningar
1 859
Senast: flurrizen
·
M
Foder & Strö Har en häst som är rätt trög. Undrar om ni har någon erfarenhet av vilket foder som då är bäst att ge, alt. nått bra fodertillskott med...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: milly
·
M
Hästvård Jag har en D-ponny som tränas varje dag, (inte för hårt!) hon är vältrimmad o fin. Men hennes två bakben är lite svullna och frambenen...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Myrlilja
·
S
Foder & Strö Hej... frågvisa jag är här igen och frågar...men frågar mn inte så får man inget veta.. vad är det för skillnad på höensilage och ensilage?
Svar
4
· Visningar
2 560
Senast: Miss Cloud
·
Hästvård Red hästen tidigare idag. När jag kom in i stallet och skulle ta bort benskydden så följde huden med, eller tänk en sårskorpa med päls...
Svar
4
· Visningar
2 306
Senast: Smuldaisy
·
L
Foder & Strö Hej! Vi har två lättfödda islandshästar som vanligen äter bara hö eller gräs och kompletterande vitaminer och mineraler. Under flera år...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Lilla_My
·
A
Hästvård Min vallack är sv hb, född 91. Den grova typen. Sjukdomshistorik: Ledinflammationer 2001, de flyttade runt i hov- och kotleder samt ett...
Svar
8
· Visningar
1 138
Senast: acke
·
Foder & Strö Man kan genom http://www.unisus.se/ beställa en foderstat till sin häst bara man har värderna för höet. Det kostar 250 kr. DÅ jag...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: BeastieBabe
·
E
Hästvård Hej, i trsdags red jag i paddocken och så plötsligt gick hästen ner på bakbenen, men inte så mkt så jag skrittade lite innan jag samlade...
Svar
2
· Visningar
805
Senast: Eliii
·
Foder & Strö Har en pålle som just nu går på Fentylbutazon (anti-inflammatoriskt pulver) som uppenbarligen smakar extremt illa för hon vägrar att äta...
Svar
6
· Visningar
2 175
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka