Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö nu börjar det sakta lida mot höst och dags för installning. jag skulle vilja ha råd om hur jag på bästa sätt ska utfodra mitt äldre...
Svar
5
· Visningar
1 445
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Har kört med fibergi i nåt år nu men ska övergå till havre nu(bland annat)på lantmännen fanns det vanlig foderhavre+kraffts egen...
Svar
10
· Visningar
1 188
Senast: Lollo_ok
·
Hästvård Vad i hela friden betalar man för då! 2100 bagis tycker jag var magstarkt! Besiktningen gällde inte försäljning utan lån, så hästen...
Svar
19
· Visningar
1 304
Hästvård Syrrans häst är hos vetrinären som konstaterade förkalkningar och aktivitet i stora delar av ryggen. Är det kört??:cry:
Svar
1
· Visningar
738
Senast: Lady_D
·
Hästvård Min arab kille har en rejäl knä galla på ena frambenet.Vad kan man göra åt en sån?Vetten ska komma ut och titta på den senare i höst men...
Svar
15
· Visningar
2 317
Senast: cerrox
·
M
Hästvård Hej! Jag har ett problem. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för hästschampo till min fux. Dessutom är han rädd för slangen och...
Svar
16
· Visningar
2 398
Senast: Ancor
·
Hästvård Hästen skrittas nu igång och han är naturligtvis väldigt stel. Han blir stel även av bara någon dags vila så nu när han har stått flera... 2
Svar
35
· Visningar
2 302
Senast: axel
·
Foder & Strö Är det bra eller dåligt? Är det generellt sett mer eller mindre näring i det? Min ena häst är rätt svårfödd så jag känner mig lite tveksam..
Svar
13
· Visningar
3 703
Senast: Soffan74
·
S
Hästvård Har nu hittat en foderhäst som jag jätte gärna vill ha !! Men hon hár haft en fraktur på giffelbenet.. hur allvarligt är det ? och Blir... 2
Svar
38
· Visningar
4 416
Senast: Charlotte
·
Hästvård köpte en unghäst för 1 ½ år sedan. Han är född 04 och enligt säljaren dansk import u.fullblod e.okänd. För ca ½-1 år sedan tog jag ut ET... 2
Svar
36
· Visningar
6 500
Senast: misan1984
·
M
Hästvård Jag undrar hur jag ska få min D-ponny smal:crazy: Han är tjock året om, både fet och bukig och jag vet liksom inte om det beror på... 2
Svar
37
· Visningar
3 378
Senast: mjauen
·
L
Hästvård Hur vet man ifall hästen har patellaupphakning, vad är det?:smirk:
Svar
3
· Visningar
761
Senast: trav
·
B
Hästvård Min shettis har gått utan skor i många år, men under tiden han reds mycket fick han skor fram. Nu när han inte ska ridas på ett bra tag...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: ameo
·
M
Hästvård Jag och min kompis har två ponnyer hemma som vi har hyrt från ett ställe i en månad. Min häst är 16 år gammal , dock vet jag inte...
Svar
7
· Visningar
837
Senast: Micheellee
·
Hästvård Min häst har inte fällt normalt i sommar. Ingen mask, sannolikt ingen protein- eller annan brist, pigg, fräsch och glad häst - och...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Acses
·
E
Hästvård min medryttarehäst står ofta väldigt nära varann med bakbenen, bara typ 9 cm mellan dom.:confused: hennes hovar lutar dessutom utåt så...
Svar
6
· Visningar
1 439
Senast: mirjab
·
S
Hästvård Hästen fick sitt första fånganfall för 23 dagar sen. Redan dagen efter var han betydlig bättre. Åt halv dos butta i en vecka. Han...
Svar
6
· Visningar
13 719
Senast: Saigon
·
Foder & Strö När det gäller foder till dräktigt sto? Finns det något man absolut inte bör ge dräktiga ston i foderväg? Vad är bra och vad är...
Svar
2
· Visningar
644
M
Hästvård Skulle behöva lite hjälp, då jag inte är så inläst på området korsförlamning. Mitt D-Ponny sto blev för några dagar sen "halt" (stel...
Svar
7
· Visningar
1 185
Senast: sissu
·
L
Hästvård Ja, som sagt, är det nån som ger sin häst noni? Jag har sett att det börjat komma ut på marknaden för djur och undrar vad ni som... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 481
Senast: lillsyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?
  • Akvarietråden V