Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hejsan! Är det nån mer som har en häst som är kittlig på benen, frambenen speciellt? När jag skulle klippa min hästs ben för första...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Pontiac
·
M
Foder & Strö Ska nu ge mig ut och leta rätt på ett bra hösilage, men jag är lika klok på det här med analysresultat. (har läst på så gott jag kunnat...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: ameo
·
Hästvård Min "hudhäst" har fått något som liknar brännsår på mulen, enbart på de vita pigmenten (vit mule + underläpp). Det vätskar sig och blir... 2
Svar
39
· Visningar
3 599
Senast: BeastieBabe
·
T
Hästvård Hej,jag undrar om någon vet någon bra padd man kan lägga under sadeln om hästen har sadelknutor, har provat med renskinn men det funkar...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: ZOFUS
·
S
Hästvård Halloj!! Igår red jag för första gången på en vecka, har varit bortrest. Jag märkte att varmblodspojken var lite stel i bakpartiet i...
Svar
6
· Visningar
1 362
Senast: Scott
·
Hästvård sitter hästvakt just nu, i 3 dagar o har fått ett föl med en skadad horhinna, det konstaterade veterinären som var ute, o hon får nu...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: busigdemon
·
Foder & Strö Vill ha tips på bra mineralfoder som är smakligt och prisvärt, ska vara avsett till en hårt tränande häst. 2
Svar
33
· Visningar
4 079
Senast: Tora
·
A
Hästvård Var inne med hästen till klinik. För 2 v sedan hade han en sten satt fastkilad mellan strålen och skon som klämde på sulan. Han blev...
Svar
3
· Visningar
5 442
Senast: tenesie
·
Hästvård Har precis köpt Hansaplast Flytande Plåster på apoteket och funderar nu på om innehållet kan vara dopingklassat? Detta säger...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: solros
·
Hästvård Jag funderar på att köpa BoT då min häst oftast är gallig. Nu funderar jag på hur jag ska mäta hans ben för att se vilken storlek han...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Gretha
·
R
Hästvård Har ett russto på foder, i fredags selade jag henne som vanligt och körde ut. Tyckte hon var lite loj, skrittade henne i början av...
Svar
7
· Visningar
918
Senast: Rigolette
·
Hästvård För att göra en lång historia kort, min häst fick diagnosen spatt för lite mer än ett år sen. Vi har prövat att behandlat med Tildrén... 2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: maria_b
·
L
Hästvård Hej ´!! när är hästen sjuk när märker jag när ponnyn är sjuk.. kan ni skriva några saker som kan påvärka att hästen är sjuk til exempel...
Svar
4
· Visningar
604
Senast: zanzan
·
V
Hästvård ja och så hände det som inte ska hända min fina häst har fått ett sår på vä bakben inget stort men blödde gejält så jag har tvättat...
Svar
3
· Visningar
1 262
·
L
Hästvård Jag har en islandshäst som går ute dygner runt. Han har aldrig täcke, han får klara sig med den tjocka vinterpälsen, men jag har...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: mackan
·
F
Hästvård Vad har ni för speciellt knep för att få knopparna sådär bra inför tävling? Min häst har lång man (travare) och jag har aldrig knoppat...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: N4tt4N
·
F
Hästvård Hej... har en häst som jag haft i 1 år å tre mån, började med att han började att stanna på alla hinder på en tävling för länge sedan...
Svar
18
· Visningar
2 098
Senast: Fjanton
·
E
Hästvård Hej allihopa! Var besiktigade ni era hästar och vad kan ni rekommendera för ställe? Jag har besiktigat 2 hästar och ingen av dem har...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Mahogny
·
Foder & Strö Ja helt vanligt "ogräs" dessa j*vla tistlar och kardborrar som fastna överallt ;) Det växer en del tistlar i sommarhagen som min häst...
Svar
1
· Visningar
945
·
Foder & Strö Vi har nyss köpt en bponny, Welsh, som fick 1/2 till 1 kg havre per dag, beroende på hur mycket han reds. Våran förra bponny fick bara...
Svar
15
· Visningar
4 539
Senast: cajsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka