Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Vart får man tag på det? Har bara sett lusern med melass hos granngården.. 2
Svar
26
· Visningar
5 551
Senast: Äska
·
Hästvård Min skavsårshäst tycks tyvärr inte tåla DSMO riktigt, föga förvånande...Huden flagar och han verkar ömma i det behandlade området...
Svar
4
· Visningar
1 533
Senast: anhe
·
C
Hästvård Hästen åkte på kolik.. *suck* Nu är hästen under behandling/observation i hemmet. Men vi har ett stort problem.. han vill inte dricka...
Svar
7
· Visningar
1 085
Senast: Colombia_Girl
·
T
Hästvård Vår ponny fick ett lindrigt fånganfall för 11 dagar sedan. När vi upptäckte det drog vi av skorna direkt och han fick medicin samma...
Svar
6
· Visningar
2 277
Senast: krambanan
·
P
Hästvård Hej! Va och köpte equi-calm idag till min häst då han är väldigt stressad och stirrig, är lite nyfiken på vad buke folket har för...
Svar
10
· Visningar
2 727
Senast: PiggePiggelin
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: Carolrita
·
Hästvård Ska ju inte appliceras där hästen har sadeln.Men kom ju på att hon ska ha svanskappa också och den ligger ju mot kroppen.Kan jag då...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Zolimita
·
Hästvård Vad ska man välja för febertermometer till hästar? Vad har ni andra?
Svar
7
· Visningar
2 215
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Vilken skillnad gör en sko med sidokappor istället för en sko med vanlig tåkappa? Jag har fått ta en annan hovslagare när min ordinarie... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 307
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har en 2 årig unghäst som äter konstant, grovfoder alltså. Han står alltid med huvudet i hösilagebalen i hagen, vi har lite roligt åt...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Vita_N_6520
·
H
Hästvård Jag ger E-vitamin med Lysin och Selen, men vad mer kan man ge invärtes till en häst som har väldiga problem med sina muskler. Är stel... 2
Svar
35
· Visningar
4 539
Senast: Carolrita
·
T
Hästvård Hej, om hästens stråle är mjuk, vad kan det vara då? Hur får man hoven att bli frisk? :confused:
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Pocahontas
·
Hästvård Min fångponny har blivit drastiskt sämre senaste dygnet - när jag var ute nu så var det droppen.. istället för att komma och äta sin...
Svar
7
· Visningar
1 130
Senast: Mli
·
T
Hästvård Ännu en fråga ang. min fångponny....KAN han fått hovbensrotation/sänkning om han inte haltar alls efter 12 dygn? Törs jag promenera...
Svar
10
· Visningar
1 277
Senast: reykurboy
·
Hästvård Idag skulle vi släppa över min nya häst till en större hage. Hade tänkt släppa henne med ett par ston men efter att ha pratat med ägarna...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Olympus
·
T
Foder & Strö Hej, jag har två tjoguåriga varmblod, c:a 150 cm. Jag skrittar bara dom ute när jag rider. Inga större ansträngningar alltså;) Vad...
Svar
4
· Visningar
719
H
Hästvård Vågar man avmaska ett nyseminerat sto? I och med att de är som känsligast de första 40 dygnen och risken att ett gift som...
Svar
18
· Visningar
1 957
Senast: Antiqua
·
G
Hästvård Nån som rider med sina back on track hasskydd på, eller är har ni dom bara när hästen är stilla i boxen?
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: kotbullen
·
T
Hästvård Mitt varmblod är halt, men jag evt inte varför !:confused: För två veckor sedan blev hon halt, i två dagar men sen blev de bra igen...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: Twigs_Honey_
·
P
Hästvård Snart är det dax att börja med myggmedel igen. Jag red en häst förut vars ägare kokade eget hemma. Är det någon av er här som gör det...
Svar
11
· Visningar
7 164
Senast: snuttis_linsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka