Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Foder & Strö Har fått beordringar om att min häst behöver mer protein i sin foderstat för att bygga mer muskler, just nu går hon bara på Lusern och...
Svar
15
· Visningar
1 043
Senast: pinky
·
Hästvård Min unghäst har nog dragit på sig en lättare förkylning, han hostar till ibland och det kommer lite, lite snor från näsan. Det är inte...
Svar
6
· Visningar
1 208
Senast: martha
·
Hästvård Är det någon som röntgat sin hästs bäcken/höfter här? Jag har ett äldre sto..travare om det har någon betydelse...som ibland när man...
Svar
17
· Visningar
2 954
C
Hästvård Först skulle jag vilja fråga om varför man enbart röntga framhovarna på en häst som fått fång? Eller det kanske man inte alltid bara... 2
Svar
26
· Visningar
3 987
Senast: Dehlinda
·
J
Hästvård min häst fick ett lindrigt kolikanfall igår kväll:( har aldrig varit med om att han fått kolik denna tiden på året, han är 18 år och har...
Svar
14
· Visningar
4 247
Senast: TinyWiny
·
K
Hästvård Har en häst som haft en kraftig blödning på ytliga böjsenan fram men som nu nästan e utläkt, men nu har hästen istället efter att ha...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: kotbullen
·
Hästvård Har ett halvblod som alltid haft lite halvdåliga hovar. I framhovarna är han extremt låg i trakterna. Var har testat med lite upphöjda...
Svar
10
· Visningar
1 073
Senast: Joyride
·
Hästvård Min dotters ponny har fått gå ut på bete och har naturligtvis funnit en sandgrop m rödsand...Det sitter överallt och jag har badat honom...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Sara77
·
E
Hästvård Den senaste tiden tycker jag att man läst mycket om tävlingshästar (trav & galopp) som segnat ner på tävlingsbanan och dött knall &...
Svar
2
· Visningar
1 123
Hästvård Hur lång tid tar det för era hovslagare att helsko en häst? ska ha ut en ny hovslagare nu och han sa att det skulle ta ca en... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 741
Senast: Korven
·
Hästvård Hej på er alla kloka.... Hur märker ni att era hästar är på g att få en gammal ledinflammation igen....min pålle har haft...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: Asa_S
·
Hästvård Blev utringd till en häst i grannskapet i em av två ungdomar som var där men ej fick tag i ägaren. Hästen i fråga ville ej gå, men med... 2
Svar
30
· Visningar
6 505
Senast: Boj
·
M
Hästvård vet någon vad det kostar att ta ett värmefoto på hästen, kan man göra det om man tex. undrar om hästen har utslitet bäckene? Vet ni...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: mjauen
·
Hästvård hur funkar det? olika ör olika medel? någon som har koll?
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: remmis
·
Hästvård Hjälp mig att tyda detta provsvar: EPG (ägg per gram träck) från: Strongylus/Cyathostominae (stora och/eller lilla...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Madick
·
C
Hästvård 1. Om en häst haft kolik/kolik känning har de lättare att få det igen eller är det många som drabbas just bara en gång? 2. Finns det... 2
Svar
20
· Visningar
2 508
Senast: Fritzon
·
Hästvård Jag behöver lite råd nu, jag är rätt så orolig..fast jag vet inte om jag är för nojjig eller för dum som inte gjort ngt än... min...
Svar
5
· Visningar
849
Senast: Shenzi
·
N
Hästvård Jag tror jag håller på att bli galen :( Lillhästen har gått och fått fång, 13 år gammal och aldrig haft en minsta känning innan.:(...
Svar
16
· Visningar
1 103
Senast: seifur1
·
P
Hästvård Min shettis har fång och jag har behandlat honom flera gånger nu med Finylbutazon, han går i en hage med endast sand och jord så han kan...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: reykurboy
·
C
Foder & Strö Ja, vad är skillnaden? Betamix -kornbaserat fullfoder - och Hestekraft innehåller bl a lusern, örter, korn, majs, popcorn, osv. Det... 2
Svar
24
· Visningar
2 362
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31