Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

8
Hästvård Min häst är väldigt stressad och har ont i ryggen. Någon som vet någor bra sätt att förbättra det. Jag har fått lite tips av ägaren (har...
Svar
7
· Visningar
1 310
V
Hästvård ja dom ringde för en stund sedan från stallet och säger att min häst inte ser frisk ut hon ligger ner och ser hängig ut. hon har två...
Svar
9
· Visningar
1 187
Senast: jjeg
·
Foder & Strö Hur många kilo hö räknar ni med att era -06:or orkar få i sig på dygnet?
Svar
9
· Visningar
931
Senast: mijan
·
Hästvård När jag fodrar mina hästar på kvällen och morgonen så börjar flertalet av dom kissa! :D Jag fattar ingenting, :eek: varför ska dom...
Svar
12
· Visningar
1 208
Senast: Thora
·
D
Hästvård mitt vbl sto är lite svullen hö bak. Precis nedan för hasen på insidan.inte jätte svullen men dock svullen.Ser nästan ut som en galla.Är...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: Mandis3n
·
Foder & Strö Flyttade till nytt stall i dagarna och behöver troligen proteintoppa hästens foderstat. Tittar över olika alternativ och funderar på...
Svar
14
· Visningar
1 281
L
Foder & Strö Jag ska börja ge korn till mitt vbl. Jag har hört något om att det måste vara färskrossat. Hur färskt måste det vara? tack!
Svar
4
· Visningar
813
Senast: Lumiana
·
V
Hästvård Varför får hästar tarmvred?
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: Leoni
·
Foder & Strö Vilken är bäst näringsmässigt samt prismässigt?
Svar
10
· Visningar
1 490
M
Hästvård Jag skulle ta ut en häst i hagen på ett ställe för några dagar sen, satte på den täcket och HELA ryggen sänktes, kände på ryggen. O den...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Mallory
·
L
Hästvård min 7-åriga häst har sedan i somras haft en lätt hälta som kommer och går, det är ett bakben som spökar och jag tycker det ser ut som...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: shampiz
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Ev. prognos, behandling, konvalescent mm.
Svar
4
· Visningar
5 186
Senast: Gwaeron
·
B
Foder & Strö Nu e de så här. Min häst har alltid varit den lugnaste och coolaste häst ja träffat. Nu i år så fick vi bara tag på hö med knappt något...
Svar
5
· Visningar
943
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hur kan man få en häst att sluta o käka jord o sand? hur länge måste en hage vila innan den är maskfri?:eek: gäller speciellt band...
2
Svar
35
· Visningar
5 689
Senast: Madick
·
E
Hästvård Någon som har en "dunder kur" mot strålröta? Vad gör ni för att förebygga detta, när det på denna årstid är mycket lerigt i hagarna...
2
Svar
23
· Visningar
3 439
Senast: Tira
·
Hästvård Hej alla! Vad är typiska symptom på magsår? Tack på förhand:o
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: milly
·
  • Låst
Hästvård Är det dessa dömda fall i England som fått certifierade Strasserverkare att vilja skola om sig...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
12 851
Senast: Boj
·
J
Hästvård År det en mycket dålig egenskap? Kan de lättare få förslitningar en andra? Min pålle är lite utåttåad i bak, kan det vara dålig?
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Rikkan
·
Hästvård Vaccinerar ni var 6:e månad eller inom 1år??
Svar
19
· Visningar
910
Senast: Harvester
·
Hästvård :bump: ...det hela giclk väl ganska bra. Han var betydligt bättre idag men hade kvar lite av hältan på höger fram ( för en som inte vet...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Harvester
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingststationer
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp