Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan man klippa hästen nu, eller skulle det varit tvunget att göras innan vintern? I alla fall, jag har en nordis med ordentlig...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Grålly
·
S
Hästvård Jag vet nämligen inte det som alla hästmänniskor ska veta, vad är hästens normaltemp?! :o Om en häst har 38,4 har den feber då? *hoppas*
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Fibusen
·
Hästvård finns det liniment som endast värmer? De flesta, såsom radital, blue lotion etc. kyler ju först. Skulle behöva lite värme för mina...
Svar
2
· Visningar
964
Senast: satanic
·
S
Foder & Strö Nån som kan rada upp vilka kvoter man normalt ska gå efter på en vuxen häst (gränsvärden, optimala värden) och vilka förändringar man...
Svar
2
· Visningar
642
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Jag har ett islandssto på 13 år. Hon är lättfödd, går väldigt lätt upp i vikt. Just nu har jag fått henne ganska fin kroppen och hon...
Svar
9
· Visningar
863
Senast: Skuggabaldur
·
D
Hästvård Undrar om det är någon som vet någon ört eller mirakelkur som kan hjälpa bronkit hästar? Har ett sto som har kronisk bronkit men är inte...
Svar
12
· Visningar
2 015
Senast: RealRelation
·
Foder & Strö Hej. Sitter och håller på med foderstaterna, men ser att jag har glömt att väga mineralerna. Är det någon som vet vad 1 dl...
Svar
3
· Visningar
1 191
Senast: Molekyl
·
Foder & Strö Jag behöver tips till en häst som inte gillar havre och betfor, soja eller lusern. Och hon är tunn och behöver det! Som väl är gillar...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Har fått min analys och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta:crazy: Men hur tyder jag det?Det är ju ett fält där det står per kg...
Svar
5
· Visningar
1 540
Senast: Mynta2
·
S
Hästvård behöver kolla över pållans tänder nu igen.. problem me tuggandet.. veterinären ha skött de tidigare.. har ju hjälpt efter deras...
Svar
15
· Visningar
3 611
Senast: Piggelurven
·
Z
Foder & Strö Jag har ej analyserat hö frå årets skörd (ekologiskt). Är 1.5 kg krossad havre och ett halvt kg krossad korn för mycket för ett travföl...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: ameo
·
Hästvård Satt och funderade lite. OM en häst har stora undermuskler på halsen visst borde det var så att hästen då går med huvudet högt upp...
Svar
8
· Visningar
3 140
Senast: rabarber2
·
Hästvård har en foderhäst som har pålagringar som börjat krångla så nu skall han sprutas med kortison o sen med ledvätska.. hur vanligt är det...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: satanic
·
Hästvård hej. Min häst har nu fått problemet att hon får lösavföring ibland. Hon är jätte äcklig ner längst benen/är jätte skitig. Men i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: shady
·
J
Foder & Strö Hon har blivit mycket bättre i magen:bump: . Tack för de råd jag fick. Själv hade jag aldrig hört talas om fröhalm innan jag fick rådet...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Tussilago
·
S
Hästvård Sitter med min häst som jag inte begriper. Veterinären vet inte vad det är och jag googlar för fullt! Hittade en sida om fotskabb och...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Suuz
·
Hästvård Idag hade min häst grävt fina högar av barken i sjukhagen och jag kom på att man kanske sulle utöka den lite så att han kan röra sig...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: FUNNY
·
Hästvård Jag har 7 hästar i mitt stall, 6 är mina. 3 st är sv halvblod och 3 ponny och en islandshäst. Dom får ensilage förutom 2½ åringen som är... 2
Svar
20
· Visningar
1 745
Senast: HannaPP
·
Hästvård Jag har en fundering. Ni som bara har ett täcke, hur gör ni? Här hos oss har det regnat nästan konstant i tre veckor. Jag tror att det... 2
Svar
20
· Visningar
1 529
Senast: SkorpSmulan
·
M
Hästvård nu när hästen äntligen blivit frisk efter att ha varit halt i 3 veckor p.g.a hovböld och jag äntligen börjat sätta igång honom så tappar...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka