Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag har en häst som för ca fem veckor sedan blev varm och halt i vb. en vecka senare efter besök på atg lokaliserades en liten böld och...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: Fantasi
·
Hästvård Flytta gärna tråden om den ligger fel. Visste inte vart jag skulle lägga den Jag har ofta fått höra att det är dubbelt så jobbigt för...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: Villeroy
·
K
Hästvård Hej! När jag kom till stallet lite senare ikväll, så säger dom andra hästägarna att min ena häst har varit jätte konstig o stall ägaren...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Luleå
·
S
Foder & Strö 3 av mina hästar var i går väldigt lösa i magen, en av dom har varit det ett par dagar. Min teori är (vet inte om det är så eller...
Svar
6
· Visningar
1 052
Senast: Jempa
·
T
Foder & Strö Hej. Min ponny, som kommer till helgen, har tidigare haft fri tillgång till blött hö, men det kna hon inte ha i detta stalet, då skulle...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: arabia
·
C
Hästvård Vi har äntligen hittat ponnyn vi letat efter så länge. Ett problem... den är ca 147 cm och blir 5 år till nyår. Rasen är okänd.... Törs...
Svar
5
· Visningar
795
Senast: FT_ryttare
·
D
Hästvård Hejsan, Nougat, min älskade sköthäst har svåra eksem, han är alltså allergisk mot solen. På sommaren har han heltäckande eksemtäcke men...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Boj
·
Hästvård Kan en häst bryta hovbenet?!? Sitter inte hovbenet I hoven? Hur bryter man det då? Förklara gärna!
Svar
17
· Visningar
2 589
Senast: mackan
·
K
Foder & Strö Bruka komplettera ensilaget med lite havrehalm vintertid Eftersom ensilaget blir snabbt uppätet så finns det ändå lite att plocka i sig...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hej min häst har stått på ulltuna sen i torsdags,vårdas för en hovböld som spridit sig under halva sulan.Är det ngn som vet ungefär vad...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: sofflan82
·
R
Hästvård Funderar på det här med att låta hästen gå på lösdrift. Vad har ni för erfarenheter av det? Negativa/positiva? /Anna
Svar
6
· Visningar
711
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Så har man då lyckats ställa till det för sig och skaffat en häst till. Eftersom denna häst bara är 2,5 år (arab) så gäller ju lite...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Nina83
·
G
Hästvård Nån som har tråkiga erfarenheter av att linda på blöta/fuktiga ben? Jag har lärt mig att det kan "bränna" om man gör det..? Pga våra...
Svar
5
· Visningar
5 690
Senast: Egonson
·
Hästvård Vad vet ni om det? Har någon här erfarenhet av det? Någon som vet någon bra sida med info? Har en medishäst som har kraftig...
Svar
10
· Visningar
1 741
Senast: åke
·
Foder & Strö Hur mkt får era shettisar att äta nu under vintern??
2 3
Svar
43
· Visningar
3 497
Senast: Eastwick
·
U
Foder & Strö Jag har köpt hö på rundbal. Enligt bonden ska/skulle varje bal innehålla 250-300 kg, men närmare 300 kg, trodde h*n. Jag har fått hem...
2
Svar
36
· Visningar
3 228
Senast: -undrande-
·
Foder & Strö Tjejen som jag hyr in min häst hos jobbar som massör och åker ju därför runt i många olika stall, För några dagar sen var hon hos en...
Svar
10
· Visningar
4 189
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Jag har idag/natt haft en häst med kolik. Har vandrat runt med honom i några timmar i underbar snöstorm:smirk: Som tur va så släppte...
2
Svar
29
· Visningar
2 557
Senast: Rikkan
·
L
Foder & Strö Hej. Ni som ger havre till era hästar. Hur ger ni den och varför? Exempelvis havre med varmt vatten? Min pålla får havre, mineraler och...
Svar
1
· Visningar
691
Senast: pinky
·
L
Hästvård Hej, Upptäckte i affären igår till min förtvivlan att Microbalans upphört i Biofarmabs serie produkter. Tror det var pga att den...
Svar
14
· Visningar
4 698
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp