Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Hej allihopa! Hoppas verkligen någon kan ge några tips! Fick min häst i somras(Juli) och då hade han redan som utslag på sidorna om...
Svar
5
· Visningar
1 146
Senast: Tove
·
B
Hästvård Hej! Min häst har fått ngt skorv i huden på sina ben. Mest frambenen där det är kakor som lossnar ( krustor?) och han hade även som...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Baldricks
·
M
Hästvård Hej! Min häst har varit varm från kotan t.o.m. hoven i ca 1-2veckor men har varit olika dagar, ibland varm och vissa dagar kall...
Svar
8
· Visningar
1 969
Senast: Flying High
·
Hästvård Satt just och kollade i gamla papper , när vi köpte våran häst så skoddes han var 12:e vecka ( billigt ) Nu har det gått 3 1/2 år och nu...
Svar
7
· Visningar
2 056
Senast: Jane_Done
·
Foder & Strö .. kan man säga något generellt om det? Det har väldigt långa klöverstrån, är ganska torrt och luktar fräscht men "örtigt" snarare än...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: Tabitha
·
C
Hästvård Vad jag har förstått så är det ganska så ovanligt, men det förekommer iallafall.....stämmer det!!?? Jag undrar vad för symptom kan...
Svar
9
· Visningar
1 623
Senast: ghost
·
Hästvård Jag har en dam som är rent ut sagt jävlig att mocka hos och därför funderar jag nu på att använda bädd till henne, men som man tar ut...
Svar
16
· Visningar
1 371
A
Hästvård Hej, går det att räkna ut hur mycket hästen väger med hjälp av ett vanligt måttband och isåfall hur? (:
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Anna78
·
G
Foder & Strö Ja Jag har ju en 3½ åring som ska föla i slutet av April..Dels behöver hon ju ett foder för att själv växa sedan ett foder för att kunna...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Gazzan
·
Hästvård Kele har tidigare stått på spånbädd utan större problem. Nu står hon ju dock på papper, jag har dock så gott det går behållit ett...
Svar
3
· Visningar
918
Hästvård Nya damen fick ju omgående en sårskada i karleden. Vet var ut och boostade stelkramp, konstaterade att det är sämsta stället att sy på...
Svar
18
· Visningar
2 364
Senast: Welsh
·
Foder & Strö Behöver lite tips, har hört olika. För att balen ska hålla sig så länge som möjligt (bortsett från väder och temp), ska man bara skala...
Svar
5
· Visningar
779
Senast: Coop
·
F
Hästvård Min lilla shettis som har varit skadad oc haft boxvila har börjat krubbita..:( Nu när hon inte har boxvila längre så har hon inte slutat...
Svar
11
· Visningar
1 126
Senast: ida.kar
·
M
Hästvård Min häst blev sparkad för ca 10 dagar sen, han blev svullen i benen, men inte halt, vet tyckte det var bra att han var ute i hagen och...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Villeroy
·
Foder & Strö Jag har tyvärr inte en mineralanalys för mitt hö. Funderar på om det är av stor betydelse om jag ger Krafft Blå eller Krafft Grön till...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: pinky
·
C
Hästvård Har en snart 8 mån gammal fölunge som av o till haft diarre allt från vattentunn till lösa bollar.Har testat att ge...
Svar
5
· Visningar
1 783
Senast: Equilibrium
·
Hästvård Min häst står på vila i sjukhage pga hovledsinflam. på båda fram och knäled hb. Hämtade bark till sjukhagen som var ganska lerig och dt...
Svar
4
· Visningar
724
Senast: Moheed
·
U
Hästvård ja kanske överreagerar lite..men min häst ena bakben va lite varmare än de andra idag. haltar inte, inget svullen, rör sej allmänt...
Svar
2
· Visningar
613
Senast: TheOne
·
T
Hästvård Är lite intresserad av att köpa unghäst med detta det skall enligt ägaren försvinna men de vet inte hur lång tid det tar. Är det...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: superstar
·
K
Hästvård promenarar och håller på och lär känna en mkt SPECIELL häst.. ägaren till hsäten vill att jag ska tävla han i hoppning men jag är mkt...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: Krulidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp