Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Pratade med min tränare idag och min häst är ganska stressig och omusklad trots att hon går endel. Tränaren berättade att forskning...
Svar
10
· Visningar
1 470
Senast: Boj
·
G
Foder & Strö Nån som vet hur länge soja håller sig? Köpte en säck i våras, kanske 20kg, och eftersom jag bara fodrar med 1 dl/dag och inte ger det...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: milly
·
Foder & Strö Hur länge håller sig krossad havre? Mycket tacksam för svar!:bow:
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Carisma72
·
Hästvård Min varmblodstravare har en tendens att få lätt ont i ryggen. Hon går undan när jag ska lägga på selen (och ibland även täcket) och när...
2
Svar
20
· Visningar
2 951
Senast: Dundret
·
M
Hästvård finns det någon här som är duktig på sårskador? för lite mer än en vecka sen sprang min häst i hagen och slog i ena bakskon på insidan...
Svar
18
· Visningar
5 814
Senast: carre10
·
M
Hästvård Har en häst som den 6/11 svällde upp lite i hasen v-bak. dagen efter är hon stor som ett hus i hela benet och jag ringer efter vet som...
Svar
18
· Visningar
1 626
Senast: martha
·
T
Foder & Strö Hej! är det någon som ersatt hö mot något annat? Vad för något? Jag har en gammal ponny som inte är så sugen på sitt hö. Jag är lite...
Svar
10
· Visningar
961
Senast: tuttan
·
Foder & Strö Hej! Jag är ingen jätteduktig fodermänniska. Men nu i vinter har jag och min D-ponny börjat träna lite hårdare. Hon är inte "tjock"...
Svar
3
· Visningar
678
Senast: milly
·
W
Foder & Strö I det stall där jag inhyst min (nya) häst ger dom kraft till hästarna, låter dom äta och sen släpper ut dom i hagen där det finns hö...
2
Svar
22
· Visningar
1 892
Senast: Sippus
·
V
Hästvård Jag har läst lite trådar om strålbenshälta här på buke man jag vill fråga igen. Vad är era erfarenheter? Min är utdömd som ridhäst...
Svar
6
· Visningar
1 423
Senast: Mumin_79
·
M
Hästvård Hej, är det någon som haft inflammation i ett/båda bakknä på sin häst (ingen synlig artros)? Hur har det gått och hur lång rehab blev...
2
Svar
31
· Visningar
18 974
Senast: Muffe
·
Hästvård Jag har inte avmaskat mina hästar än. Vi har ju ingen frost här, ännu! Trots att det är 19 november! Bör jag vänta eller är jag sist i...
2
Svar
21
· Visningar
1 927
Senast: Madick
·
Hästvård Ni med erfarenhet av leriga hagar eller träningsbanor. Hur har ni gjort? Vi har lerjord, ca 40 cm lager lera överallt. Önskar jag kunde...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: cutty
·
S
Foder & Strö Vilket mussli kan man köpa på Granngården? Någon som vet? Är det bra? Tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Masse
·
V
Hästvård Har en islänning som hostar lite till och från, det låter dock inte speciellt allvarligt, utan mer som han rensar strupen emellanåt...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Vannie
·
Foder & Strö Ni förstår frågan va? Helt korn har jag näringsvärdet på men krossat då. Vad väger krossat korn i förhållande till helt? Min hjärna är...
Svar
18
· Visningar
2 701
Senast: hillevie
·
Foder & Strö nån som seriöst fodrat med det?? smrb 340 MJ 10,5, calsium 4g och fosfor 13 g/kg.... en del muslifoder innhåller ju solrosfrön....om...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 357
Foder & Strö Vad ger ni för kraftfoder till era avvanda fölisar (om ni nu ger det)? Havre, korn, fullfoder o isåfall vilket? Hur mycket?
Svar
8
· Visningar
1 061
Senast: Madick
·
T
Foder & Strö Behöver tips på bra muskeluppbyggande foder. Har ett bra grovfoder så igentligen om han vore igång hade han klarat sig på endast...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 789
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård heter det verkligen juver på hästar? :idea: hur som helst..... igår när ja borsta av karisma under magen kände ja att hon hade...
Svar
4
· Visningar
2 012
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp