Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något järntillskott för häst som ENDAST innehåller järn? Kan man ge för mycket järn? Vad händer då? Berätta allt ni vet...
Svar
6
· Visningar
2 515
Senast: minschamamman
·
B
Hästvård Vet inte vad min häst har i pälsen! Det känns som om det är mugg i pälsen vid sadelläget, känns endast om man knölar in fingrarna...
Svar
5
· Visningar
822
Senast: via
·
H
Foder & Strö Hej alla efter långt uppehåll och nästan alla inlägg raderade, snyft! Jag följde med en kompis till hennes hästar en dag, och då blev...
Svar
11
· Visningar
978
Senast: ponnydamen
·
C
Foder & Strö Kan man det? Han har saltsten som han slickar på men kan jag ge ett mått salt i fodret/dag då eller behövs det ej? 2
Svar
37
· Visningar
2 807
Hästvård ger det alltid ökad värme i benet eller kan de vara helt torra i leden och kalla och ändå ha kotledsinflammation???
Svar
4
· Visningar
774
Senast: anhe
·
B
Hästvård min nya häst kommer på torsdag och hon har en FRUKTANSVÄRD mugg :crazy: hon kom från Holland för en vecka sen och då hade hon så mycket...
Svar
16
· Visningar
2 140
Senast: Bellson_
·
Hästvård fick på min praktikplats höra att spindelväv skulle vara väldigt giftigt för hästar. eftersom jag aldrig hört det från annat håll och... 2
Svar
27
· Visningar
2 464
Senast: Undeniable
·
L
Foder & Strö Min ena(sällskapsponny)ratade höet i morse och ställde sig och åt en massa frostgräs. Har hört att detta kan orsaka kolik, stämmer...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: syrran
·
W
Hästvård Kan man sätta täcke på ett sto som fortfarande ger di till sitt 5 månaders föl? Kanske utan bensnören?
Svar
1
· Visningar
647
Senast: svea
·
B
Foder & Strö Jag får hem mitt nya raket:devil: någon dag i veckan.. en d-ponny, mycket pigg. hon äter nu 9 kg ensilage(underviktig), och så får hon... 2
Svar
30
· Visningar
3 768
Senast: Maran
·
L
Foder & Strö Höet som vi köpte hem för några veckor sedan har endel strån som påminner mycket om halm. Det är inte särskilt gult, utan höfärgat, men...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: Glimfeather
·
Hästvård häst som släpar ena benet Kan hända att denna ligger helt fel, men jag misstänker att ni kan ge mig bäst svar.. ;) En vänninas häst... 2
Svar
23
· Visningar
11 323
Senast: Ingela_S
·
P
Hästvård :cry: Min häst har varit nickhalt sedan i lördags, han är inte svullen eller varm någonstans. Är glad för övirgt och går än¨då på ganska...
Svar
1
· Visningar
819
Senast: Prick
·
L
Foder & Strö Hej ! Nu har det löst sig med min häst och maten. Hon ska få nästan fri tillgång på hö i höst/vinter.. Sen ska jag nog ta en höanalys...
Svar
15
· Visningar
8 401
Senast: Tess82
·
F
Hästvård Hej Hej forum och medlemmar! Har ni stallat in era hästar ännu? Mina går fortfarande ute, fast med täcken såklart! De har en hage med... 2
Svar
34
· Visningar
2 179
Senast: Stoppard
·
P
Hästvård hej alla ni som är duktiga på parasiter! Jag fick just svar på träckprov och det dräktiga stoet hade 600 EPG blodmask (troligen lilla...
Svar
5
· Visningar
801
Senast: Madick
·
Hästvård det gör en i vårt stall på sin gamla häst. hon lindar med sådana lindor som är hälften fleece och hälften elastiskt och det sitter...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: axel
·
Foder & Strö Vad skulle ni lägga följande häst på för mj?: 2-åring, beräknad färdigvikt cirka 500-550kg Går mestadels i hagen.
Svar
1
· Visningar
527
Senast: pinky
·
Foder & Strö Upptäckte häromdagen att hästarna äter av kastanjerna som trillar ned från träden nu. Eftersom jag var osäker på hurvida detta var...
Svar
8
· Visningar
2 570
Senast: gylle
·
Hästvård Jag har en varmblods kille hemma som har en gaffelbands skada i höger fram. nu när de varit så blött är de ganska mjukt i marken i hagen...
Svar
2
· Visningar
580
Senast: sommarminne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka