Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har en häst som nu varit mer eller mindre halt sedan mitten av juli. Misstänkte först hovböld som hon lätt drabbas av men ingen kom...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: grimman
·
Hästvård Jag har ett ett 11årigt fullblod som jag haft i snart 4 år. Han har stått i träning på Jägersro när han var tre men startade aldrig...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: fred
·
D
Hästvård Tänkte höra om någon har någon erfarenhet av det? En jag känner fick just reda på att hennes häst hade det och som det lät så var...
Svar
10
· Visningar
1 048
Senast: diny
·
P
Hästvård Ponnyn jag hyr får svamp när den går med täcke. DEt är inte ringorm eller något annat liknande utan hon får det varje höst när täckena... 2
Svar
22
· Visningar
1 937
Senast: Bubbaz
·
Foder & Strö Hej! Jag skulle vilja veta om det är nån större skillnad mellan typ kraft 90 och nån hippo? ja kan inte deras olika sorter...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag har en 2årig kille som ÄNTLIGEN har börjat släppa ner sin andra kula, vilket betyder att jag slipper göra en bukoperation:banana...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: CK
·
A
Foder & Strö Någon som fodrat med detta? eller ev med cool mix? skulle gärna vilja veta lite mer om dem. Läst på hemsidan men vill gärna höra från...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Alva24
·
Foder & Strö någon som vet analysvärdena på hippo feed? det är en blandning mellan korn, havre och lusern.. tacksam för svar!!
Svar
16
· Visningar
1 076
Senast: linnsan
·
T
Hästvård Mitt flb har idag haft Besök av Equterapeften. Han hittade lite grejer som jag skulle behöva diskutera igenom lite. Det han har haft...
Svar
16
· Visningar
2 759
Senast: cutty
·
Hästvård Jaha så är Novan halt igen :cry: och jag har givetvis minst 2 olika orsaker att välja på. Hon fick i sommras en hovledsinflamation vf...
Svar
2
· Visningar
1 090
Senast: oanki
·
H
Foder & Strö Läst inlägget om salt, och kom då att tänka på att min häst aldrig, ch då menar jag aldrig slickar på sin saltsten, varför? Det är en...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: ang
·
Hästvård Går det på något vis att få manen att växa på bara en sida på en väst vars man lagt sig på båda sidor? Den ligger lite mer på vänster...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: busigdemon
·
Foder & Strö Är det någon här som fodrar sin ponny med lusern? Kan man räkna det som ett "ponnyvänligt" foder för att få upp proteinet? Annars vet...
Svar
5
· Visningar
1 420
Senast: Linda.B
·
X
Hästvård Hyrponny? Hej! Det är såhär, att min ridskola ska läggas ner och ponnyerna ska antagligen hyras ut i ca ½ år för att ridskolan ska få...
Svar
11
· Visningar
1 254
Senast: pooutinoouti
·
P
Hästvård Hörde talas om guldskor idag för första gången vad är det för något som gör dem så bra ?
Svar
3
· Visningar
825
Senast: pooutinoouti
·
Foder & Strö Någon som vet pris på: Lucern hackat strå Lucern mix Krafft Rehab Hippo Grow Alfa Hippo Grow Breed Hippo Bas Müsli Hippo Bas...
Svar
9
· Visningar
973
Senast: cactuspower
·
G
Foder & Strö Hejsan... Jag har en liten fråga.. I lördags fick jag hem min foderhäst, ett varmblods sto på 9 år. Hon är för tillfället ganska...
Svar
8
· Visningar
940
Senast: gilisen
·
A
Hästvård Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Annie_89
·
L
Hästvård Har en 4-månaders fölunge, han har fått en knöl ( kan greppa den med handen) längst ner i strupen vid bogen...bara undrar vad det kan...
Svar
1
· Visningar
971
Senast: Helan
·
Foder & Strö Om man har hästen på lösdrift med fri tillgång på hösilage, hur vet man då vilka mineraler man ska ge? Jag kan inte så mycket om...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka