Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Med att en islänning på 20 år inte vill trava rent på kliniken vid böjprov och inte heller vid longering? Har gjort en tredagars...
Svar
3
· Visningar
709
Senast: Boj
·
A
Hästvård vad kan det va för fel på hästen om den har 39-40 graders feber, inte äter och har svullna ben?
Svar
17
· Visningar
2 095
Senast: Nafayette
·
Hästvård Hur gär ni med eran svettiga häst efter ett hårt träningspass. Lägger ni på ett svettäcke på den och ställer in den i boxen ett tag...
2
Svar
20
· Visningar
3 755
Senast: suisyola
·
F
Hästvård Hej! Jag ska hyra en ponny som kommer till mitt stall på torsdag förmiddag. Då är jag i skolan så min mamma tar emot hästen, ska dom ta...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Inka-90
·
Hästvård kan en häst som inte busar i hagen å bara skrittas i ridning/tömkörning hosta vid trav? är det normalt.. att typ slemm å sånt kommer...
2
Svar
22
· Visningar
1 998
Senast: Messy
·
M
Foder & Strö Jag har varit inne och kollat på olika hemsidor om höanalys och vad det normalt ska ligga på för värden, och detta är vad jag fått fram...
Svar
3
· Visningar
1 213
Senast: ang
·
Foder & Strö Jag ska börja träna min fjording mer på allvar nu när han är klar med igångsättningen. 156cm och väger runt 4-500. Relativt nätt...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: pinky
·
H
Hästvård Jag har ett treårigt friesersto som gör en underlig sak när jag borstar henne. Hon älskar att bli borstad och man ser verkligen att...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: alice
·
L
Foder & Strö Hej!! Har en islandshäst som är 31 år, han är pigg och glad går ute mycket och rids små korta skogspromenader då och då. Han är...
Svar
4
· Visningar
928
Foder & Strö Tänkte bara höra vad ni tror. En häst som har ätit havre hela sitt liv (5 år) men sista månaden gått på Krafft (tränarbyte). Tror ni det...
Svar
16
· Visningar
1 311
Senast: bulwark
·
F
Foder & Strö Hej! Jag får i veckan en foderhäst som jag tar hand om under vintern och ev. längre. Ponnyn är jättefin att rida och go i boxen, men...
Svar
11
· Visningar
1 419
Senast: Emelie_Martinsson
·
M
Foder & Strö Hur ska man ta analys av hösilage?? Jag kan ju inte öppna flera balar på en gång då blir dom ju förstörda. Måste dom ligga en viss tid...
Svar
18
· Visningar
2 672
Senast: DavidS
·
Hästvård Min ena islandshäst fick bukbrock när han var 3-4 år. Är det någon annan är jag som har varit med om detta ? Hur är era hästar idag i...
Svar
2
· Visningar
1 359
Senast: cikoria
·
Hästvård Står för dagen med ett veterinärmysterium. Ettårig hingst som vägrade röra sig framåt och när han väl gjorde det så åkte höger bak rätt...
Svar
14
· Visningar
3 465
Senast: Tess82
·
N
Foder & Strö Vad är det för något, och varför utfodrar man med det?
Svar
1
· Visningar
3 839
Senast: Strajder
·
Hästvård Kele får spån i det opererade ögat när hon sover. TYcks knasigt nog vara helt obekymrad av själva spånet, eller att matte försöker pilla...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 292
E
Foder & Strö Visst är det receptfritt nu för tiden? :confused: Vad kostar det, en burk på 800 g? Har räknat ut att jag behöver ge 1,5 mått i veckan...
2
Svar
21
· Visningar
1 609
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård HUr mycket kostar era massörer och hur mycket tar de i resersättning per mil om de nu tar resersättning?
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Mysaan
·
Hästvård ..Kring detta eller om någon varit med om någott liknande. När jag rider mitt vbl, som är 6 år, går hon jättefint i form i höger varv...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Solare
·
B
Hästvård Hjälp min häst har börjat skena helt okontrollerat:eek: Han var rejält sjuk för en månad sedan i lymfangit med feber 41,6. Har fått...
Svar
4
· Visningar
717
Senast: minternet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Tvillingdräktighet

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp