Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad kan man ge för tillskott som hjälper till att bygga muskler utan att hästen blir piggare? Funderar lite på soja. Ska kanske...
Svar
13
· Visningar
1 490
Senast: Carolina
·
Hästvård En av hästarna i stallet är hosthäst. Vi andra gör allt för att underlätta för hästen och ägaren, vi sopar inte när hästen är inne...
Svar
7
· Visningar
3 212
Senast: Streiff
·
J
Foder & Strö Tänkte prova loppfrön på min kuse. Läste i tråd längre ner att de fanns att köpa kilovis på en internetshop. Då min fråga: Hur länge...
Svar
9
· Visningar
989
Senast: Nicke
·
A
Foder & Strö Hejsan! Jag har tyvärr ingen möjlighet att analysera mitt hö (bonden har ca 15 ängar där han tagit sitt hö ifrån och sedan har allt...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Adelinne
·
Foder & Strö Hjälper det att blöta fodret? Har för mig att de har lättare att få foderstrupsförstoppning av torrt foder. Stämmer det? Vad är era...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Sanette
·
Foder & Strö Är det någon skillnad innehållsmässigt på lucern hack och pellets? Vilket tycker ni är bäst och varför?
Svar
13
· Visningar
1 518
Senast: tott
·
Hästvård Min häst tränas lite mera än förut nu och risken finns att han kan bli lite trött i musklerna av det. Givetvis försöker jag undvika det...
Svar
10
· Visningar
1 231
Senast: mullabulla
·
Hästvård Nu var det så länge sedan jag jobbade med detta regelbundet så minnet har svikit mig... Har alltså en travhäst som haft (har)...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 220
Senast: mullabulla
·
Foder & Strö Och hur mycket och hur många gånger om dagen får de foder? Mycket tacksam för svar eftersom jag inte riktigt kan bestämma mig vad jag...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: trofé
·
C
Hästvård Om man tar ett blodprov på hästen, vad kan man utläsa va det? Måste man ta flera för att utläsa flera olika saker? Jag vet inte vad jag...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Prick
·
M
Hästvård Nu får ni hjälpa mig. För 8 år sedan föddes en liten arabhingst hos mig. Vid 5 års ålder såldes han, vetbes. ua. Flickan som äger honom...
Svar
11
· Visningar
1 168
Senast: skuggi
·
H
Hästvård Vad innebär det egentligen att triangelmärka sin häst?
Svar
7
· Visningar
870
Senast: hillevie
·
R
Foder & Strö Jag har tyvärr ingen våg att väga mitt krossade korn och krossade havre. Någon som vet på ett ungefär hur mycket 1 kg korn o 1 kg havre...
Svar
6
· Visningar
3 099
Senast: Rene
·
J
Foder & Strö Har alltid bara gett mina hästar torrhö.MEN nu så blev det en rejäl återväxt som slogs och balades (vita stora plastade balar) eftersom...
2
Svar
25
· Visningar
1 746
Senast: rocki
·
K
Foder & Strö Hej! Har en väldigt, väldigt lättfödd häst som har jätte lätt att lägga på sig, nästan av att titta på mat ;d fast hon älskar då mat o...
2
Svar
33
· Visningar
2 056
Senast: linnea 82
·
Hästvård en av mina vänners hästar gick bort i lördags natt. den hade haft lite diarree ,och fick sedan ett kolikanfall,men var för ostabil...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: Eye of the storm
·
J
Foder & Strö Undrar lite om hösilage. Har förstått att det är bra att ge till hosthästar. Om en ponny äter ca 6 kg hö om dagen och man väljer att ge...
Svar
11
· Visningar
1 593
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med krosshavre till mina hästar enbart för att bonden jag köper av säljer den krossad. Nu har han dock blandat i...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Har äntligen fått tag på halm. Men bara i rundbal. Problemet är att öppningen till loftet är 95 cm och vi har ingen annanstans att...
2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: linnea 82
·
Hästvård ..börjar ni täcka era hästar? När får de sk övergångstäcke? (ca 100g fyllning) När får de vintertäcke på sig? Gradantal, regn...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 299
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp