Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Undrar lite om hösilage. Har förstått att det är bra att ge till hosthästar. Om en ponny äter ca 6 kg hö om dagen och man väljer att ge...
Svar
11
· Visningar
1 594
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag har alltid fodrat med krosshavre till mina hästar enbart för att bonden jag köper av säljer den krossad. Nu har han dock blandat i...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: arabia
·
L
Foder & Strö Har äntligen fått tag på halm. Men bara i rundbal. Problemet är att öppningen till loftet är 95 cm och vi har ingen annanstans att...
2
Svar
22
· Visningar
1 814
Senast: linnea 82
·
Hästvård ..börjar ni täcka era hästar? När får de sk övergångstäcke? (ca 100g fyllning) När får de vintertäcke på sig? Gradantal, regn...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 301
Senast: godishanna
·
D
Foder & Strö Behöver tips på bra foder till gammal häst som kan vara svår att hålla i hull. Han har jättefint hull nu efter sommar som jag vill att...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: Dingelass
·
B
Foder & Strö ..... fast utan havre....???? vad finns ??? man kan ju lixom inte ge hur mkt betfor som helst....:crazy: hon blir så galet pissig...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: misscocacola
·
J
Hästvård Har inte bestämt mig om jag ska köpa hästen som har kronisk hosta eller om jag ska köpa nån annan. Funderar på att köpa från Tyskland...
Svar
9
· Visningar
2 935
Senast: Jennie73
·
S
Foder & Strö Vi har en stooor hage, med högt gräs i. Jag vet inte om det fortfarande växer. Ena delen är lite gulnad, men andra delen slogs lite för...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har fått lära mig att det inte är proteinet som en häst får fång av. Fick lära mig på gymnmasiet är det är stärkelsen eller det...
Svar
6
· Visningar
1 093
Senast: DavidS
·
B
Foder & Strö Köpte hem en burk biotin av det märke där det innehöll mest biotin per g (dyrast... :angel: ) har ni märkt resultat efter 6 mån...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: HelenaHandberg
·
J
Hästvård Har hittat en jättetrevlig ponny till min dotter, problemet är bara att den har hosta. Den hade en kraftig infektion för några månader...
2
Svar
34
· Visningar
2 860
Senast: ghost
·
Foder & Strö Kan man ha havre i en gammal frysbox? Utan att den är igång då alltså? Eller det är inte bra i och med att det inte kommer in någon...
Svar
19
· Visningar
1 252
Senast: Mysaan
·
C
Hästvård Hjälp ! Har använt Socatyl i en vecka på min 1-åriga häst´s framben. Fortfarande sårliknande under det "betongliknande" täcket. Hårlöst...
Svar
4
· Visningar
4 439
Senast: lundborg
·
S
Foder & Strö Hejsan Hoppsan alla glada hästmänniskor, jag hoppas att jag har hamnat rätt ;) Det är så att jag har en fråga, som jag inte riktigt kan...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Dingelass
·
Foder & Strö Hur mycket näring på ett ungefär finns det fortfarande kvar i gräset? Jag bor i Halland. Ska man anta att ens häst klarar sig på gräset...
2
Svar
27
· Visningar
3 898
Senast: Antiqua
·
C
Foder & Strö Skall göra en nyfoderstat till min häst, och e lite nyfiken på vilka foder sortet som man skall ge och varför. Kan även säga att jag...
Svar
2
· Visningar
610
Senast: Antiqua
·
L
Hästvård lånar min kompis användarnamn Min häst hade ett litet sår på insidan av bakbenet när jag tog in henne här om dagen. Det var inte...
Svar
3
· Visningar
851
L
Hästvård Mitt varmblod har skadat gaffelbandet, fick det konstaterat för 3 veckor sen på ul. Undrar om det är någon som har erfarenhet av detta...
Svar
1
· Visningar
669
Hästvård Igår var jag och tittade på en valack som kastrerades för snart en månad sedan. Ingreppet gjordes hemma , liggande. Efter ett par...
Svar
10
· Visningar
1 042
Senast: åke
·
H
Hästvård Någon som kan tipsa hur man får till manen med snyggt resultat? Jag är en van klippare (med undantaget att jag är duktig att klippa...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: happy_drink17
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp