Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Jag undrar om någon har något tips på hur jag kan få min islännings hovar i fint skick. Just nu är de väldigt torra och spruckna. (har...
2
Svar
27
· Visningar
3 643
Senast: Krabban
·
Hästvård Ja, hur gör ni? Det bara glider för mig.. Min pålla har ju fått en spricka på kotbenet och enligt vet är det bra om hon lindas, och...
Svar
9
· Visningar
6 115
Senast: Fjallis
·
Foder & Strö Hej Har haft min häst ute på foder i 4-5 månader och under denna tid tappade han ordentligt i vikt, både muskler och fett. Hur...
Svar
4
· Visningar
1 066
F
Foder & Strö Är det någon som vet vilka värden det är i melass och finns det någon rekomenderad mini och max giva för häst?
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Minelli
·
D
Hästvård En av minna hästar har blivit väldigt konstig de sista dagarna. När jag rider och så fort min skänkel rör vid henne så blir hon tjurig...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: Dream
·
Foder & Strö Vet någon något om detta? Innehåll mm...?
Svar
11
· Visningar
1 295
Senast: Carisma72
·
Hästvård Hur frusen är eran häst? Själv har jag en häst som inte klarar av regn och blåst. Igår hade det regnat hela dagen verkligen...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 308
Senast: SusieQ
·
P
Hästvård Vad har ni för underlag i era hagar? Ska snart bugga nytt och vill göra BRA hagar från början. Vad har ni som ni är nöjda med? :bow:
2
Svar
25
· Visningar
4 079
G
Foder & Strö Som rubriken lyder... Nån som vet max toleransgränsen för magnesium?
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Grapewine
·
Hästvård Har idag tävlat dressyr med pållen. Första klassen gick bra och hästen kändes fräsch. Tog in honom i stallet så han fick vila lite...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Estivuz
·
A
Hästvård Jag blir tokig! Vet inte vad jag ska göra... Men till att börja med, hur ser man på en häst om han har ont i knäna? Förutom att böja...
Svar
2
· Visningar
1 075
Senast: pompelina
·
L
Hästvård Min häst har ett litet sår på ena benet. Det e lite vätskande kan jag tvätta rent detta med jodopax och sen på med sårspray eller hur...
Svar
4
· Visningar
1 089
Senast: Han_naH
·
S
Hästvård Hej! Jag undrar en sak om kolik och hoppas att kloka bukemänniskor kanske vet svaret. Årets halmskörd blev ju inte jättebra och på...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: pompelina
·
Hästvård Jag vill veta allt om lösdrift. Ni som har löstdrift. HUr stor hage har ni? HUr stort vindskydd/ligghall har ni? HUr många hästar...
Svar
12
· Visningar
1 391
Senast: Glorfindel
·
Foder & Strö Hej! Det är så att jag ska ev. skaffa en storhäst. Ett dressyr sto. Men när jag var och prov red henne tyckte jag att hon såg lite tunn...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: malumbub
·
C
Hästvård Vårat stoföl käkade i morse upp ett balsnöre :crazy: och vi hann tyvärr inte få tag i vare sig henne eller snöret innan det var ett...
2
Svar
26
· Visningar
3 753
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Kan man ge färska nypon till hästar? ...eller rättare sagt hur mycket färska nypon skall/kan man ge för att nå positiv effekt? Hur...
Svar
16
· Visningar
4 871
Senast: Zandrah
·
A
Foder & Strö Hej! Hur märker/kollar man att hästen har magsår? Har tyvärr blivigt ganska kraftiga foderbyten med betessläppet och allt så är lite...
2
Svar
25
· Visningar
2 534
Senast: nordis
·
Foder & Strö Jag vill veta vad ni har för häst, ålder och träning. Vad äter den om dagarna? Vilka märken och hur mycket? Jag kan börja...
2
Svar
27
· Visningar
1 946
Senast: _Runaway_
·
M
Hästvård När slutmäter man en häst? Och hur mycket drar man av för skor?;)
Svar
14
· Visningar
2 283
Senast: Sazalamel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp