Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ni som har sulor på era hästar nu under vintern, hur förändras deras hov av det? med sulan så blir det ju inget tryck alls på strålen...
2
Svar
31
· Visningar
2 663
Senast: Camilla_H
·
M
Hästvård Erlichia erlichia igen,många trådar om denna "underbara" sjukdom :devil: Min häst blev behandlad för erlichia för drygt 2 månader sen...
2
Svar
26
· Visningar
2 128
Senast: majja22
·
P
Hästvård Pratade med min kompis igår och hon berättade att där hon hade sin hästar förrut så kommer hästarna ut vid kl.12.00 och in vid kl 14.00...
2
Svar
21
· Visningar
2 115
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård min häst leffe(som springer på de gröna ängarna i trappalanda) alltid när ja la mitt huvud mot hans mage så bubbla de å lät!! gör de så...
Svar
4
· Visningar
2 537
Senast: lie
·
Svar
6
· Visningar
1 323
Hästvård Min häst har fruktansvärt mycket stöv i pälsen, vad kan det bero på ?? Han håller på att sätta vinterpäls nu, kan det ha med det att...
Svar
7
· Visningar
3 781
Hästvård Tänkte höra om någon kan hjälpa mig i mina funderingar... Hade equiterapeut ute för genomgång av hästen igår. Enligt henne är min häst...
Svar
9
· Visningar
5 073
Senast: Nina83
·
T
Hästvård vad tycker alla om det?skulle vara intressant att höra vad andra tycker,så jag inte köper något som inte fungerar. /Tess :bump:
Svar
7
· Visningar
986
Senast: strumpan
·
A
Hästvård en häst som har haft strålbenshälta ska man väl sko med speciella skor. en häst i vårat stall har haft det och den skos med vanliga skor...
Svar
3
· Visningar
1 198
A
Hästvård I stallet finns det en gammal ponny som de senaste dagarna har börjat med något märkligt. Både ute i hagen och inne i stallet så ställer...
Svar
8
· Visningar
1 369
Senast: skuggi
·
Hästvård I tisdags hade kusen en lång reva på ena bakbenet när jag kom till stallet, varm och svullen förstås. Tvättade med jodopax och skrittade...
2
Svar
29
· Visningar
2 741
Senast: Rea
·
J
Hästvård Kan hästar bli det? Hur artar det sig? kramiz/jossan
Svar
7
· Visningar
1 737
Senast: CK
·
B
Hästvård Har ni halstäcken på? Jag skall klippa min häst snart, tar lite tid att få tag på en klippmaskin på landet ;) Förr när hästarna var...
Svar
9
· Visningar
908
Senast: kopparberg
·
T
Hästvård Min pålla har varit ute och sprungit hej vilt i hagen idag.. Kul för henne just då, men när hon kom in i stallet hade hon en STOOOR...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: Nina83
·
E
Hästvård Har ni några tips till vad jag kan göra?
Svar
15
· Visningar
2 253
Senast: Nina83
·
P
Hästvård Jag har hört många säga ,att de kan inte tävla för hästen inte är klippt. Finns det någon studie som visar att hästen presterar bättre...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: ako
·
J
Hästvård Halloj, Vi ska på tävling med några hästar i helgen och eftersom veterinären inte kunde komma och plegga förra veckan när vi hade en...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Jenni73
·
P
Hästvård Hej! Är det någon som vet vad det är så kan ni väl skriva ett svar eller ett mail till mig! Har hört att släktingar till hästen jag...
Svar
8
· Visningar
1 698
Senast: psychogrrl
·
T
Hästvård En av mina islandshästar verkar ha en kompis i hagen som äter hans man... Han har haft väldigt tjock och lång man, nu börjar den bli...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: tusse
·
Hästvård Min lille valack äter penicillin för tillfället mot en infektion han fick efter kastrering för snart 3 veckor sedan. Nu har han fått tre...
Svar
3
· Visningar
806
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp