Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Vi måste efter nyår gå i från sågspån och kommer nu att kunna välja mellan torströ eller halm. Vore intresant att höra vilket ni...
2
Svar
30
· Visningar
2 616
Senast: SofiaH
·
Hästvård min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag vet inte om detta är rätta tråden men jag chansar... Det är så att jag köpte en häst för ca en vecka sedan och det har varit en...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: Hysterisk
·
S
Hästvård När sätter ni på era pålla vintertäcke??? Hos oss ligger det på nollan nu och blåser kraftigt. Stod och velade ett tag om jag skulle...
2
Svar
25
· Visningar
2 022
Senast: Jen80
·
C
Hästvård Kladd i hagen. Hur gör ni med era pållars svansar?? Min hästs svans hänger i dreadlocks nu och är svart längst nere. Hagen är klaffsig...
2
Svar
21
· Visningar
1 989
Senast: Nina83
·
Hästvård Nu är det så att vi hittade min polla i hagen, och hon kunde inte gå på höger bak. Tog 1 timme att få in henne från hagen till boxen...
Svar
7
· Visningar
1 069
Senast: ameo
·
F
Hästvård \"Skensvullen\" Kan en häst vara det? Jag har en häst som varit svullen in ett ben i fyra veckor. Hade ut vet. som kollape och böjde...
Svar
9
· Visningar
839
Senast: Fakal
·
S
Hästvård Har en liten fundering. Om jag kan ge min häst sprutor själv får jag då ge vaccin till den samma :confused: Jag menar, kan veterinären...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: Mysla
·
M
Hästvård kanske låter dumt, men min pålla hostar (efter en lång & ihållig förkylning), å vet sa att jag kunde köpa bisolvon för att få hostan att...
Svar
4
· Visningar
1 795
Senast: mystar
·
Hästvård hur ser den rekommenderade hovvinkeln ut för travhästar? brukar ni lägga mycket vikt vid den?
Svar
5
· Visningar
2 499
O
Hästvård Min ponny är under igångsättning just nu men det käns absolut inte bra!! :( Detta har hänt: Slutet av Maj 03, första gången hos...
Svar
5
· Visningar
875
Senast: Ouimadam
·
Hästvård Min sexåring har problem med att korta galoppen i högervarvet. Det har blivit extra aktuellt nu eftersom jag är skadad och inte kan rida...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Jessica
·
L
Hästvård Är det vanligt att hästarna får förhöjd kroppstemperatur vid pälssättning? Min häst har i vanliga fall cirka 37,4 - men nu har han 37,7...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Jessica
·
C
Hästvård har pratat med folk som säger att hästar inte kan frysa!!!!! låter ganska dumt tycker jag tror och har alltid trott att hästar kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 921
Senast: sassabrassa
·
Hästvård Jag fick för tre veckor sedan hem min häst från Frankrike. Han grundvaccinerades där nere mot influensa, stelkramp och fick en...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: psychogrrl
·
S
Hästvård hur kan man känna om kullorna har åkt ner på ett föl? är det hårt?kan man känna det själv el krävs det en vet???
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Plugghästen
·
B
Hästvård man läser o hör så mycket olika, ska man olja hovarna eller blöta ner dom?? vilket är bäst??? kramar carro :confused:
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: suisyola
·
Hästvård Har hört att ett tecken på "magproblem" är att de "vattnar" höet när de äter det? Kan det stämma?
Svar
17
· Visningar
1 246
Senast: skuggi
·
I
Hästvård Det är såhär att min lilla islandshäst hade ont i bakbeneb, så vi spattröntgade och ultraljudade /ingen spatt tack och lov...) Vad hon...
Svar
5
· Visningar
1 052
Senast: Moniq
·
S
Hästvård fick min häst som diagnos när vi var till vet då hältan inte gav med sig, han är intes vullen eller varm men vet sprutade bedövning i...
Svar
2
· Visningar
1 487
Senast: skjootan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp