Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Jag ska försöka ha min häst barfota, men jag hittar ingen hovslagare i Stockholm som är inriktad mot detta. Kan nån vänlig själ pm:a mig...
2
Svar
22
· Visningar
2 184
Senast: positivapuh
·
Hästvård Har sökt på gamla trådar och läst att många är nöjda med resultaten. Såg även bra länkar till företag som säljer dessa. Men har ingen...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Rikkan
·
Hästvård det finns ju två sorter, någon som vet vad dem olika heter? när vi avlivade min ponny var det med den sorten som verkade omedelbart...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: lie
·
A
Hästvård I går när jag tog in min häst så började hon helt plötsligt blöda näsblod :confused:, och det gjorde hon nu i kväll också....Vad kan det...
Svar
10
· Visningar
2 333
Senast: mirage
·
K
Hästvård Hej! Jag har en B-ponny som haft skor (endast fram) tills förra veckan, torsdagen den 4:e. Jag fick lägga på skor pga av det underlag...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Jessica
·
A
Hästvård Någon som vet vilka olika orsaker till att stöv ökar/minskar periodvis? Jag har själv varmblod som har täcke på sig både ute och i...
Svar
4
· Visningar
2 663
Senast: ankans
·
Hästvård nån som har nån erfarenhet av hur pass bra en häst med 2 krossade ryggkotor å en med en spricka i kan bli?? nån som haft /har häst msom...
Svar
5
· Visningar
1 764
Senast: LadySara
·
Hästvård Jisses amalia vad är det som händer!? Plötsligt har jag inte längre fyra friska kusar utan två med diarré, en med ödem i samtliga fyra...
Svar
4
· Visningar
2 226
Senast: TantEster
·
Hästvård Ett av våra halvblod har under en tid gått "spattliknande". Veterinär kontaktades och spatt uteslöts tidigt. Röntgen visade en liten...
Svar
1
· Visningar
764
Hästvård ...så hade hästen världens jättesvullnad längs framsidan på bakbenet!! Hästen har på samma ben en vrickningsskada som vi lindar...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Mitrolle
·
L
Hästvård Hur mycket kostar det att vaccinera hästen? :confused:
Svar
8
· Visningar
895
Senast: furreburre
·
Hästvård Får hästar mer vinterpäls när de bli äldre??? Jag har aldrig varit med om någon liknande på någon annan häst... Min lilltjej (som jag...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: fejko
·
A
Hästvård Vi är spekulanter på en jättetrevlig arabvalack på 8 år, men mycket fundersamma över hans hovar :crazy: Han hade en hovböld på HB för en...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: positivapuh
·
Hästvård Har en inackordering, ett korsningssto på 19 bast. Hon är väldigt konstig för hon är svullen i benen till och från, utan anledning...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Svensson
·
B
Hästvård \"rinniga\" ögon det rinner ibland från min hästs ögon, samt det blir "ögonskräp" i ögonvrån (sånt man själv har när man vaknar på...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård Nu såhär på vintern (eller ska man kalla det höst :crazy:) har min hästs ena ben börjat knäppa. det knäpper ibland på sommaren/våren...
Svar
8
· Visningar
2 825
Senast: Hästbiten
·
C
Hästvård Vi måste efter nyår gå i från sågspån och kommer nu att kunna välja mellan torströ eller halm. Vore intresant att höra vilket ni...
2
Svar
30
· Visningar
2 613
Senast: SofiaH
·
Hästvård min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill...
Svar
1
· Visningar
925
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag vet inte om detta är rätta tråden men jag chansar... Det är så att jag köpte en häst för ca en vecka sedan och det har varit en...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: Hysterisk
·
S
Hästvård När sätter ni på era pålla vintertäcke??? Hos oss ligger det på nollan nu och blåser kraftigt. Stod och velade ett tag om jag skulle...
2
Svar
25
· Visningar
2 017
Senast: Jen80
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp