Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö läste i en bilaga till en kvällstidning (ganska ny) att en framstående svensk ryttarinna ger som häst 6 kg hö per dag.. detta låter inte...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 883
Senast: iafia
·
P
Foder & Strö Brukar ni ge era unghästar extra kalk (förutom det som finns i fodret förstås)? Har en 4-åring och jag funderar på att ge honom lite...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: hillevie
·
Y
Hästvård Har ört att man kan mäta ner hästar så dom kan gå som ponny. Min förra häst var ca 149-150 cm mkh fick då höra av alla att jag borde...
Svar
17
· Visningar
3 220
Foder & Strö En kompis till mig var på en föreläsning om foder. Jag tror att det var någon snubbe från Ulltuna som höll i den. Han hade bla sagt att...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 659
Senast: Immer
·
Hästvård Vill höra från alla med erfarenhet hur de använder, och VAD för liniment isåfall.... Min tränare säger att det är bra att linimenta tex...
2
Svar
25
· Visningar
5 436
Hästvård har läst hur mycke positivt som helst här på buke om back on track och undrara nu om det finns någon som har erfarenhet av BoT på...
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: husvallalantbruk
·
Hästvård Hur gör man för att hästens man ska sluta vara sliten, tunn och tråkig? Svansen är det inget fel på, men manen ser för hemsk ut. Hjälper...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Gwaeron
·
L
Hästvård Vår 20-åring är så otäckt snubblig i skogen vissa dagar. Jag vet att han haft en kotledsinflammation men inte vilket ben. Mest verkar...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Targa
·
A
Hästvård Hej! Undrar om det finns någon som kan lasermaskinen från Equi-Master, black light brush..? Min kompis hade en som låg o skräpa...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: acrazyone
·
Foder & Strö Vilket av följande foder skulle ni rekommendera som komplement till en häst som får havre, korn, betfor, sojamjöl, olja och mineraler...
Svar
7
· Visningar
1 467
Senast: Ina79
·
C
Hästvård Håller för närvarande på att leta medryttare till min häst eftersom jag skall ha barn till vintern och inte kommer kunna rida honom...
Svar
14
· Visningar
1 222
Senast: Dan_W
·
Foder & Strö Okey jag vet att man ska ha höanalys.. Men, jag skulle köpa Mustang Musli foder idag men det var totalt slut i den ända butiken vi...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: Molin
·
E
Foder & Strö Har hört lite delade mening ang E-vitaminer. En del påstår att det bara är bull-shit... Har ni några erfarenheter av detta?
Svar
11
· Visningar
1 078
Senast: lakrits
·
E
Foder & Strö Hej! Läste en broshyr från en homeopat för några dagar sedan och där stod det om hästens näringsintag mm. Det stod att man ska undvika...
Svar
12
· Visningar
1 274
Senast: BeastieBabe
·
L
Foder & Strö Kan man lägga höet ute under natten ? Eller "förstörs" det? Bara undrar vad som händer med det :p Kram
Svar
16
· Visningar
2 357
Senast: Dalsland
·
R
Hästvård vet inte om denna tråden hamnar rätt men vi har upptäckt en stor räv i våran ena hage och jag blir lite konfunderad.....behöver man bry...
Svar
10
· Visningar
867
Senast: Rambolina
·
Hästvård Vilka symtom o ev. behandlingar . Tror att min häst har fått tillbaka en gammal skada. Går nu på antiinflammatorisk medicin...
2
Svar
21
· Visningar
8 253
Senast: Susan
·
Foder & Strö Bara en liten nyfiken fråga, hur mkt av höet kan man ersätta med lucernpellets? Givetvis inte så mkt att det inkräktar på tuggbehovet...
Svar
12
· Visningar
3 002
Senast: Iccic
·
Hästvård Har i dagarna varit och provridit en ponny, den är 15 år och krubb biter, det har enligt ägarna blivit bättre nu än tidigare och det...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: Fazer
·
Hästvård Min häst blev skodd med PG-skor för några veckor sedan pga knäledsinflammation bf. Tycker annars PG skorna verkar ok men hästen snubblar...
Svar
11
· Visningar
1 349
Senast: BitterAss
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp