Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hittar inte den tråden nu, haaar sökt. Måste ha tag i värdena för Kwikbeet "på svenska". Någon? 10% protein energin vet jag redan
Svar
2
· Visningar
796
Senast: sissu
·
Hästvård Antar att det blir klinik besök. Men vill iaf gärna veta vad ni tror /anser att det kan vara. Har ett arabsto som tränas/tävlas...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: fijja
·
T
Hästvård Fick en lite märklig reaktion på hästen i helgen. Vi rider bara "light" dressyrpass var 14:e dag numera eftersom han inte håller för...
Svar
13
· Visningar
3 702
Senast: Kockan
·
E
Foder & Strö Hört talas om idag att någon häromkring skulle ha fått in hö med 200 g Smrp! Tänk att man ger detta till häst, vad kan hända? Någon...
Svar
15
· Visningar
1 428
Senast: DavidS
·
E
Foder & Strö Vart köper man Biopromin...? Tacksam för svar! :bow:
Svar
3
· Visningar
2 948
Senast: Zebung
·
M
Foder & Strö Behöver ge min pålle extra protein och funderar nu på om jag ska ge kraft protein för 380kr (30kg) eller om jag ska ge soja. Någon som...
Svar
4
· Visningar
714
Senast: ragge
·
P
Hästvård Undrar om någon har erfarenhet av detta? Benke fick in en träbit i strålen. Jag drog ut denna och tvättade rent. Hålet går hela...
Svar
9
· Visningar
1 799
Senast: kopia
·
G
Foder & Strö Min stackars lillstrumpa har haft feber (40 grader) i några dagar, men går nu på penicillin och hade bara 37,5 grader i temp idag. Men...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Gisburne
·
A
Hästvård Vi bor i Skåne och har haft väldigt lite mygg i sommar. Nu först är vi invaderade av en ettrig liten mygga som både vi och hästarna inte...
Svar
14
· Visningar
1 341
Senast: Susan
·
P
Hästvård hur gör ni med era hästar, kommer hovslagaren till stallet, eller kör ni hästen till hovslagarens smedja?
2
Svar
27
· Visningar
1 999
Senast: hofi
·
Foder & Strö Jag och en till tittade på säcken till betforn och på Lusern, det visade sig att betfor innehåller så mycket mer än lusern. Av betforns...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: sky_fly
·
N
Foder & Strö så var det mögligt hösilage som köptes hem idag:mad: 3 balar öppnades och mögel och jäst i alla... av 10 köpta! Var så glad att jag...
Svar
11
· Visningar
935
Senast: Trissa
·
H
Foder & Strö Jag har just fått hem ett underbart snällt 6-årigt varmblod, som verkligen är jätte mager! De har skött hennes avmaskningar men hon har...
Svar
11
· Visningar
1 362
Senast: dashy
·
Hästvård Är det någon som har koll på vad det är för karenstid på Lotagen-Konzentrat??? :confused: Minst 96 tim, men vet inte mer än så...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag undrar hur mycket salt man max. kan ge sin häst? Just för tillfället har hästen ingen saltsten, eftersom jag helt glömt bort att...
Svar
15
· Visningar
1 414
P
Hästvård Hejsan! Är lite nyfiken, det är så att min ponny har fått som en liten hård knöl på sidan av ryggen, den är hård och kanske 1 cm stor...
Svar
3
· Visningar
660
Senast: Draksus
·
G
Foder & Strö Letar efter ett stråfoder för extra sysselsättning utöver hösilaget. (har tyvärr inte möjligheten att fodra med halm) Nån som har några...
Svar
9
· Visningar
923
Senast: dashy
·
V
Hästvård Har en häst som varit skadad sedan slutet av april/ början på maj. Det började med att hon inte kunde böja halsen neråt eller till...
Svar
2
· Visningar
630
Senast: vapor
·
Hästvård Min häst tappar höger bakben och blir blockhalt 3-4 steg, sedan släpper det. (Alltså, ingen hakning... benet bara viker sig) Kort...
Svar
10
· Visningar
3 661
Senast: Leoni
·
R
Foder & Strö Hur gör ni skåningar med halmen i år??? Finns det halm att få tag på, all halm jag tittat på är nästan alldeles svart,något är t.om...
Svar
6
· Visningar
1 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergifoder
  • Optimala foderrutiner?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp