Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö ..vad är det då i hösilaget den inte tål. Varför blir de tex lösa i magen av hösilage?
2
Svar
28
· Visningar
5 913
Senast: Apollo
·
Foder & Strö Lite nyfiken på vad era ponnyer får att äta. Hur tränas dom, storlek, tävling, ras ålder osv. Min NF/arabvalack på 19 år, tränas...
Svar
8
· Visningar
1 083
Senast: Carolrita
·
M
Hästvård Jag skulle gärna vilja veta vad en klapphingst är? Någon som kan förklara? tacksam för svar.
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Fick höra av en lokal bonde att raps (i den form man ger köttdjur) skulle vara såå bra att ge hästar. Nu undrar jag varför det nu inte...
Svar
4
· Visningar
2 952
M
Hästvård ......ngn som har erfarenheter???? har nämligen själv en sk. "pissmärr" som har genomgått i princip dom flesta örtkurerna som...
2
Svar
23
· Visningar
4 112
Senast: Cattizen
·
Foder & Strö Vi funderar på att köpa storbal hösilage i år i stället för att ta egna. Vi gör bara av med 35 storbalar/vinter och producerar småbalar...
Svar
5
· Visningar
1 253
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Min häst har blivit jättemager i slutet av betet. Nu är han uppstallad men har fortfarande inte lagt på sig. Vad kan jag ge honom för...
Svar
10
· Visningar
1 105
Hästvård Jag undrar om någon har röntgenbilder på en frisk has att dela med sig av. SKulle behöva ha det i mitt arbete om spatt där jag ska...
Svar
3
· Visningar
1 302
Senast: hovis
·
Foder & Strö Någon som ger sina hästar hestekraft? Vad har ni för häst - hur mkt går den Hur mkt får den per dag Varför utfodrar ni med det -...
Svar
17
· Visningar
2 264
Senast: Gecko
·
J
Foder & Strö Jag tänkte höra vilka det är som ger sina hästar betfor, och av vilken anledning? Och om det är någon som inte ger sin häst betfor å...
2
Svar
39
· Visningar
4 040
Senast: Cilla
·
Hästvård Ja jag vet att det finns massor av trådar i detta ämnet men jag tycker inte riktigt jag fått svar på mina bryderier ;) Har fått hem...
Svar
19
· Visningar
1 485
Senast: FUNNY
·
Hästvård Mitt 17-åriga sto som alltid varit kärnfrisk har börjat hosta. Hon började hosta ungefär en vecka efter att vi varit på kurs och då stod...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: Texaz
·
M
Foder & Strö är det någon som har hippos papper eller vet skillnaderna på Hippo Alfa och Hippo Breed? Jag hittar inte näringsinnehållspapprena!:confused:
Svar
2
· Visningar
627
Senast: Mithra
·
P
Hästvård Jag är i klippnings funderingar..och jag har inte riktigt kommit fram till HUR jag vill klippa honom i år:confused: hur ska ni...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Soffan74
·
Hästvård ungefär hur mycket kostar en kastrering? hästen i fråga är en 1 årig arabhingst. tacksam för svar!:)
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: linnsan
·
R
Hästvård Behöver hjälp omgående :crazy: Ikväll skulle jag avmaska våra hästar och lyckades tabba till det med minstingen på ca 200 kg, sprutan...
Svar
3
· Visningar
814
Senast: Madick
·
M
Hästvård Hej Jag har haft min häst på ett stort djursjukhus under veckan. Han ska behandlas för förmaksflimmer vilket jag är medveten om kan...
Svar
18
· Visningar
1 678
Senast: Lazy Lady
·
G
Hästvård Vår häst har fått knottror (upphöjda knutar som ärtor) på manken och ryggen. Först kom bara lite på sidan av frambenen men det har bara...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Saybia
·
Hästvård djävulsklo o glukosamin? Sen en fråga till: vad var det djävulskoln hade för verkan? // En totalt förvirrad Nikki
2
Svar
33
· Visningar
2 825
Senast: Zandrah
·
Foder & Strö Hej! Jag håller febrilt på att försöka hitta vilket foder som passar min donna bäst. Vad ger ni era travhästar att äta? Själv har...
Svar
14
· Visningar
2 740
Senast: somi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp