Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om man masserar in Blue Lotion på hela kroppen på hästen och sedan lägger på täcke och låter hästen stå med det hela natten, finns det... 2 3
Svar
54
· Visningar
5 271
Senast: wildrose
·
F
Hästvård Min underbara ponny jag har haft på foder i ett år fölade i mars. Efter ett tag stukade hon sig i kotan vid utevistelse. Hon fick...
Svar
4
· Visningar
772
Senast: foreverflugan
·
I
Hästvård :crazy: ska kastrera min pålle nu han är ett 3 årigt fullblod är de nån som har en erfarenhet av detta och va som är bäst och va de...
Svar
15
· Visningar
3 073
Senast: hillevie
·
G
Foder & Strö Vad ger ni tävlingsryttare här inne på Buke för foder till era hästar? Syftar på er som rider på LB-LA nivå och uppåt! (hopp, dress, ft)... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 836
T
Foder & Strö Min hästs päls ser raggig ut... Han har börjat sätta vinterpäls så hårstråna är ganska långa och pälsen är överlag tjockare. På vissa...
Svar
4
· Visningar
2 141
Senast: Heretique
·
Hästvård För att börja från början så fick mitt hbl föl hög feber i början på sommaren (2 månader gammal) och veterinären ordinerade "bred...
Svar
5
· Visningar
1 730
Senast: Cado
·
P
Foder & Strö Hej ! Min häst har hela tiden sen jag köpte henne ätit obegränsat med hö och Krafft grov 125. Hon är jätte lätt född och äter på vintern...
Svar
5
· Visningar
845
D
Hästvård Ägaren ringde precis och berättade att han hade fått foderstrupsförstoppning och höll på att kvävas. Hon hade kommit dit och hästen hade... 2
Svar
34
· Visningar
3 167
Senast: Reeban
·
Hästvård :crazy: Köpte en shettis som sällskap till min isis, han såg jättefin ut och vi gjorde ingen besiktning. I för sig besiktigade inte vet...
Svar
11
· Visningar
3 121
I
Foder & Strö ska få hem en 3 åringt fullblod och han ska gå som ridhäst och är nu bara sutten på och han är för tillfället hingst, va skulle ni ge...
Svar
4
· Visningar
995
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Min stallägare gör mig smått galen med sina idéer. Jag har en fånghäst i stallet som just nu går i en liten nerbetad hage tillsammans...
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: Piraja
·
Hästvård Tog hem unghästen i lördags då jag misstänkte att allt inte stod rätt till.. Kraftigt avmagrad. Vätskebrist. Deprimerad och i det... 2 3
Svar
44
· Visningar
8 736
Senast: LinnéaL
·
Foder & Strö Har ett halvblodssto på 5 år som precis börjat bli riden oc därför ska sätta massa muskler. Problemet med henne är att hon kan vara lite...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: ERIKSSON
·
G
Foder & Strö Har hittat min häst mumsandes i nyponbuskarna två dagar i rad, nån som vet om det kan vara farligt att äta för mycket nypon? Läste...
Svar
3
· Visningar
4 276
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Jag funderar på om jag skulle ha min häst ute hela vintern. Då behövs en ligghall, eller något liknande. Är det ngåon som har...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Jacki
·
Hästvård Eftersom jag. förhoppningsvis. skall gå en utbildning för att bli problemfinnare och lösare på häst skulle jag vilja ta hjälp av alla...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: Lazio
·
Foder & Strö kan man ge fri tillgång på hösilage till två fullblod? de går på lösdrift och jag har tänkt plantera ut hösilagebalen i hagen så de får...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jag ska köpa hö imorgon och jag har fått en del utav analysen på höt. jag undrar om det är någon här som kan se om det är bra? Energi...
Svar
6
· Visningar
814
S
Foder & Strö Någon som vet hur mycket ett kilo kornkross rä i dl/l ??:D min våg ä rur funktion. Tacksam för svar
Svar
7
· Visningar
918
Senast: ERIKSSON
·
M
Hästvård Jag undrar vad som gäller om hästen blir skadad av behandling på djursjukhus. Min häst var inne på klinik pga spiktramp. Då det inte var...
Svar
10
· Visningar
1 292

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka