Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är nu uppstallad i ett jättetrevligt stall där jag kommer överens med alla. Det är ett nybyggt stall och jag var en av dom första...
Svar
11
· Visningar
898
Senast: Diva_Bella
·
Hästvård Det finns massor med trådar om avmaskning och även om avmaskning av föl men jag vill fråga ändå. Mitt sto fölar när som helst och runt...
Svar
5
· Visningar
1 089
Senast: Madick
·
Hästvård kolla en till stallplats idag... tittat på två som är bra! stallet idag: 1 pass/vecka, 14 hästar (tar 2-2.5h på morronen, annars...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Messy
·
Hästvård jag ha läst mycket om det , men våga man på det?? e rädd för att göra mera skada en nytta.... e det någon som håller på med sina...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Har ett stycke häst som kissar blod, kom på det av en händelse och vet därför inte hur länge detta pågått. Hans allmäntillstånd är som...
Svar
12
· Visningar
9 750
Senast: Mirraya
·
P
Hästvård Min häst kliar sin svansrot så stora delar av den börjar bli avkliade. Jag har tvättat och hållt rent och snyggt. Är dock lite rädd att... 2
Svar
37
· Visningar
3 089
Senast: orcide
·
Hästvård Damen har stått med zinkaband en vecka (okej, 6 dagar då), la om det idag. Såg fint ut, bara lokal sårsvullnad över stygnen, annars bara... 2
Svar
22
· Visningar
2 003
Senast: Soffan74
·
E
Foder & Strö Har tre isisar, varav en har väldigt lätt för att lägga på sig men de andra är fina i hullet. Hovslagare och tränare har sagt att jag...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Naggur
·
R
Hästvård Är det nån mer som har en häst med den diagnosen? Hur funkar det för er? Min häst har alltid haft ett stort framknä, han föddes för...
Svar
7
· Visningar
1 713
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hur F*N ska jag göra? Har hästen barfota enligt AANHCP o har haft det sedan den 10 jan 2005. Alltså snart 1,5 år. I början var han... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 630
Senast: oopsie
·
Hästvård För en vecka sen kom min nya häst hit, med en trasig hov, som jag inte trodde var så farligt från början...dock började han svullna upp...
Svar
13
· Visningar
3 359
Senast: Styltan
·
T
Foder & Strö Nu vill jag höra folks åsikter, kan hästar äta halm istället för hö? :confused: Min spontana reaktion på detta är ett klart nej men jag...
Svar
15
· Visningar
2 853
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Jag vet hur akupressur fungerar då jag själv fått sådan behandling, likaså IR....men HUR fungerar/fungerar inte det egentligen på djur...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: palle
·
M
Hästvård Jag har ett halvblodssto som är 8 år. Hon har alltid varit skodd bara fram. Bakhovarna ser fina ut enligt hovis och jag har inte märkt... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 416
Senast: svea
·
Svar
6
· Visningar
1 032
Senast: piggis_83
·
S
Hästvård Hej! Jag undra om ngn har några smarta tipps till mig som är 13 år och har ett 28 årigt connemara sto som är pigg för sin ålder? Vad...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: snoa_rover
·
J
Hästvård När jag kom ut till stallet imorse hade min häst dels något som såg ut som ett insektsbett av något slag, och en knytnävsstor galla på...
Svar
1
· Visningar
1 056
Senast: Asa_S
·
Hästvård Vilka sprayer mot mygg och knott och sånt använder ni? Vilka är bra och vilka är dåliga?? Mvh Anna
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Bellson_
·
C
Foder & Strö Tänkte bara höra om någon har ett bra tips på foder till en äldre ponny som behöver komma upp lite i hullet. För tillfället äter hon...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: caya
·
Hästvård Vilka anledningar finns det till att ha en tjock och ren ströbädd? Jag tänker på konkreta skador och infektioner som kan komma om man...
Svar
5
· Visningar
3 396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka