Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur vänjer man hästen vid bete om man inte har tillgång till någon gräshage? Jag ska släppa hästen på bete i början av juli (fast jag...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: Bison
·
C
Hästvård Hej allihopa! Jag undrar vad T-märkt innebär, har sett det lite varstans på det här forumet.
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ylva86
·
S
Hästvård Hallåj.. Har hört att matolja med vitlök ska skrämma bort flugfän. Vår fjording har lite problem med dessa... Undrar om du har något...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! (vet inte om ja skriva rätt, men ngn får flytta annars) För ett år sen följde jag med min kompis till hennes häst och fick...
Svar
3
· Visningar
728
Hästvård Hur ofta verkar/skor ni era hästar? Tycker inte man ska överstiga 8 veckor i alla fall. Beror ju på lite hur hovkvaliten är, om man... 2
Svar
27
· Visningar
8 622
Senast: Palema
·
F
Hästvård om passet är rent kan hästen då gå till livsmedel? anledningen till att jag frågar är att hästens pass är rent men på papperet man...
Svar
1
· Visningar
569
Senast: Fantasi
·
P
Hästvård satt med en stallkompis och funderade varför inte gallor får bli hårda.. man har ju alltid bara hört att det är vanligt med gallor(på...
Svar
7
· Visningar
12 722
Senast: Palema
·
Hästvård Detta stod i dagens lokaltidning hos oss sedan ett större stall i länet drabbats av kvarka/kvarkaliknande symtom. "Livsfarlig... 2
Svar
35
· Visningar
7 283
Senast: lilstar
·
Hästvård Appropå, botulismtråden nedan.. Är det någon som har koll på vad det kostar att vaccinera mot botulism? Vad har ni gett? Hur ofta...
Svar
10
· Visningar
1 973
M
Foder & Strö Jag har fått höra att man inte ska ge hästar nån halm för att det är väldigt svårsmält och blir därmed liggandes länge i magen. Nån som...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Jo_bo
·
M
Foder & Strö Mitt sto fölade i tisdags och ska om ca 20 dagar åka på betäckning. Hos hingsten kommer hon att få gå i en liten paddock, ca 6*6 m, tror... 2
Svar
21
· Visningar
1 849
Senast: Welsh
·
E
Hästvård Varför exakt får man inte hälla på Switch just vid sadelläget? Kan det skada hästen på något sätt? 2 3
Svar
50
· Visningar
3 794
Senast: Ylva86
·
T
Hästvård Hej! jag undrar vad man kan smörja in hovarna med så att dem blir åter fuktade? jag är tack sam för alla svar:)
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: sandriie
·
M
Hästvård Hej! Om man ska köpa häst, kan man ringa försäkringsbolaget då och kolla upp vad som är gjort med hästen/vad den är försäkrad i m m...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: lundborg
·
Hästvård HUr strechar jag hästens påskjutmuskel? Jag kan strecha så jag kommer vara försiktig. Men hur gör man? Gärna nån bild också...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: Jenny1
·
R
Hästvård Kanske en dum fråga, men jag känner mig lite rådlös hur jag ska göra. Om min häst går täckad under vintern, som han gjort de senaste 7...
Svar
15
· Visningar
1 205
Senast: Reebok
·
U
Hästvård vad är symptomen? märker man om dom har de? hört att dom kan gå med de utan att man vet om de?
Svar
9
· Visningar
1 024
Senast: ConfettiCavat
·
S
Foder & Strö Vad betalar ni för en 25kg säck Hippo Basic? Funderar på att gå över till det från Krafft Grund.
Svar
9
· Visningar
1 090
Senast: _Diddl_
·
T
Hästvård Har tagit blodprov på hästen som varit trött och det visade sig att hon hade lågt hb-värde. Men vad ska det normala värdet ligga på...
Svar
2
· Visningar
8 412
Senast: Prick
·
T
Hästvård Vad har ni för erfarenhet om hästar som har lösa benbitar? Jag har hittat en häst som jag är lite intresserad av att köpa. Har...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Timber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈