Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ja, som rubriken lyder. Upptäckte att min häst hostade något för jävligt under dagen. Och jag är lite osäker på hur jag gör med henne...
Svar
5
· Visningar
892
Senast: Riley
·
Hästvård Träckprovssvaren är levererade, med strålande resultat för de 5 äldre hästarna, 0 EPG på allt inklusive bandmasken. MEN, min lilla... 2
Svar
24
· Visningar
1 804
Senast: Madick
·
S
Hästvård Undrar om någon vet när man ska ge hästen sin andra spruta mot butolism?
Svar
1
· Visningar
606
Senast: åsnan
·
Hästvård Ja så var det dags igen. Nu när det åter är pälsbytartider så har Novan återigen fått problem. Hon fäller av sig vinterpälsen enligt...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Shaggy
·
Svar
2
· Visningar
662
Senast: BIMM
·
B
Hästvård Hejsan! När jag är ute och rider så drar min ponny mulen i marken ibland. Gör hon så för att det kliar, eller ?:p Tacksam för svar!:)
Svar
18
· Visningar
1 977
Senast: Bellina
·
M
Hästvård Hej, är det någon som har erfarenhet av huggormsbett. Mitt tvååriga Islandssto blev ormbitet för tio dagar sedan, hon fick fel med...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Myle
·
C
Foder & Strö Vad jag förstått så tillhör ju shettisarna de hästar som har lätt för att få fång. Nu är det så att vi precis har skaffat oss en ettårig...
Svar
6
· Visningar
831
Senast: hillevie
·
F
Hästvård i vilken ände ska jag börja? vilka alternativ har jag? vad kostar dom? (bor i umeå) hur går man tillväga om man vill ta bort...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Saigon
·
Hästvård min 18 åriga häst har fått carpaltunnelsyndrom. vi behandlar honom just nu med vila, laser, akupunktur, liniment och back on track. och...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Ylva86
·
N
Foder & Strö Nu har det ju kommit upp en del gräs i hagarna... Jag har dragit bort 1 kg hö på kvällen, han åt inte upp... så nu äter han 7 kg hö, 4...
Svar
17
· Visningar
1 174
Senast: thyrniròs
·
A
Hästvård Hej. Masserar en 4åring med kroppsliga problem åt ett par gubbar. Jag har gett dem förslag på skrittmotion över stock och sten, för att... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 333
Senast: asmodeus
·
D
Hästvård har fått hem en 1-åring som var full med mask,när jag mockade ut idag så hittade jag en som var över 10 cm:( .hon kan inte ha blivit...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: giffan
·
Hästvård Inackoderings hästen var både igår o idag jätte tjock om bakbenen o ägaren kände puls. Ringde o rådfrågade vet. som tyckte hästen skulle...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: arabia
·
F
Hästvård Det var ju en Bukeanvändare som tipsade om att det var bra mot exem, hur gick det för er som testade det inför exemsäsongen? Kan säga... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 695
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Min kille har nu senaste dagarna haft väldigt lös avföring så det ser ut som koblajor. Men han är pigg och glad och arbetsvillig osv...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: Mysaan
·
T
Hästvård Finns det några regler gällande hästar i lösdrift? Mått på Ligghallar och hagar t.ex??? All info uppskattas!!! Tack....
Svar
4
· Visningar
1 300
Senast: emindy
·
U
Hästvård vad kostar ett träckprov ungefär??
Svar
3
· Visningar
701
Senast: fragansia
·
S
Foder & Strö Hej! Jag undrar vad ni betalar för en säck Krafft Lusern hackad strå? Tacksam för svar MVH Elin
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Siekan
·
C
Hästvård Plockade bort en stor fästing från min häst för någon vecka sedan. Det var en svullnad/knöl efter den som är kvar än. Jag trodde...
Svar
5
· Visningar
4 152
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈