Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Vad har ni för erfarenhet om hästar som har lösa benbitar? Jag har hittat en häst som jag är lite intresserad av att köpa. Har...
Svar
12
· Visningar
1 404
Senast: Timber
·
B
Hästvård i vänstergaloppen sträcker han fram det inre benet, i högergaloppen så knycker han till med det inre benet och sätter ner det lite...
Svar
4
· Visningar
789
Senast: BeastieBabe
·
M
Hästvård en av mina hästar är fast i ett stall som tråkigt nog fått kvarka konstaterat. Hästen skulle mellanlanda där över en helg för att en...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: Mithra
·
M
Hästvård Jag undrar om det finns ngt generellt pris på skiktröntgen, vad har ni fått betala? Har det gått utanför försäkringen??
Svar
8
· Visningar
5 166
Senast: lundsbo
·
Hästvård Vad är karenstiden på butta när man ska tävla? Har helt glömt...:crazy:
Svar
1
· Visningar
740
Senast: lundsbo
·
G
Foder & Strö Hejsan! Är det någon som vet vilken halm som är bäst för hästar? Alla säger olika. Är vete halmen bättre än korn?
Svar
10
· Visningar
18 992
Senast: Anelly
·
H
Hästvård Jag undrar bara om det finns någon framtid för en häst som fått diagnosen spatt. Vad kan man göra så den får ett någorlunda roligt liv...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Slippe
·
Hästvård Brukar starta litetrådar ibland för oss fånghästägare för att dela lite erfarenheter och så, här är en till. Har ni börjat vänja era... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 789
Senast: mushroom
·
Hästvård Min häst har på senaste börjat dricka väldigt dåligt. Ofta har inte rört vattenhinken i boxen och jag kan inte se att han har druckit...
Svar
17
· Visningar
1 416
Senast: Murray
·
M
Hästvård Är det onormalt om hästen efter ett hårt pass är lite varm i fötterna och har puls? Om i så fall ska det ta innan det återgår till det...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: kskemilie
·
Hästvård Är det rimligt att en precis nyutexaminerad ung person utan erfarenhet tar 850 kronor för en helskoning inkl. skor och söm samt...
Svar
16
· Visningar
5 740
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Påminn mig; hur mycket kraftfoder är det man kan ge vid varje utfodringstillfälle? Mitt digivande sto börjar bli lite vass i ryggen...
Svar
4
· Visningar
729
Senast: kryptisk
·
E
Foder & Strö Vi har småbalar hösilage, 35 kg, ompackade från storbalar mkt fin kvalitet hygieniskt, omkr 72% TS. Vi brukar alltid ha ett nät... 2
Svar
23
· Visningar
3 542
Senast: supergladis
·
M
Hästvård Hör hela tiden folk prata om att de har så mycket fästingar på sina hästar men jag har inte under alla år jag haft häst haft några...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: marina w
·
Hästvård Tog ett träckprov på min tjej och förväntade mej en hel massa mask, men där var bara 0,0,0.. Det måste ju innebära att jag inte...
Svar
15
· Visningar
1 183
Senast: Madick
·
P
Hästvård Har en hingstföl på 10 mån... som blivit galen... han tappa sin grimma för några veckor sedan och efter de så blev han ännu mer vild...
Svar
3
· Visningar
618
Senast: pinacolada
·
Hästvård Jag ska nu ge min shettis smärtstillande i fem dagar och funderar på om jag måste sticka på samma ställe varje dag eller om det är okej...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: aiquen
·
Z
Hästvård Det har vart lite problem me en av hästarna här hemma sen i början av våren. En welsh mountain på två år har hostat och grejs. Först...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Boj
·
L
Hästvård eftersom det inte finns ngt vermt/ljummet vatten i vårat stall undrar jag om det går att spola med kallt vatten en varm sommardag?:cool...
Svar
7
· Visningar
887
Senast: musen21
·
F
Hästvård eller släpper ni bara ut dem? visst borde risken att åka på fång (oinbetad vbl) vara ganska liten om man släpper nu då gräste presis...
Svar
15
· Visningar
1 667
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka