Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min equiterapeut har varit ute idag och kollat hästen nu för tredje gången med 8 veckors mellanrum. Idag va min mamma där bara så hon...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Itzyditzy
·
Hästvård Vi har bestämt oss för att göra en operation (titthålsoperation) av vår ponnys båda bakknän pga återkommande inflammationer och...
Svar
0
· Visningar
448
Senast: Jaclia
·
Hästvård Vi har en shettis i stallet på 25 år som fortfarande rids och körs. Hon är i riktigt bra grundform, men nu på våren har hon inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
2 195
Senast: animalasia
·
Foder & Strö Någon som vet om det är någon skillnad i effektivitet på vegansk eller den vanliga (bovin) hyaluronsyran? Jag ämnar ge oralt som gel.
Svar
5
· Visningar
925
Senast: Kirie
·
Hästvård Har sex B-ponnyvalacker (verksamhet). Fick nu låna ett underbart sto som läromästare. Släppte ihop henne med en av valackerna. Det gick...
Svar
9
· Visningar
1 059
Hästvård Nu är pollen behandlad i framkotorna, igen... :cry: Ska tillbaka igen på måndag men försöker förbereda mig lite på tänkbara utfall och...
Svar
13
· Visningar
7 066
Senast: lundsbo
·
Hästvård Kan det vara ärftligt? Eller rasbetingat? Vanligt hos unga hästar?
Svar
0
· Visningar
438
Foder & Strö Hej har ett sto son har ett föl vid sin sida fölet är ca:10 veckor men mår prima. Stoet behöver mera vitaminer och för att kunna orka...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: annie_cool
·
Hästvård Hur sjutton vet man egentligen om det är var eller "bara" sårvätska med fibrin osv i ett kastrationssår? Särskilt om hästen får NSAID... 2
Svar
20
· Visningar
4 195
Senast: mackan
·
Hästvård Det känns som att jag i princip bara startar trådar om sjuka hästar här, men just nu är det så mycket problem. För det första vill jag...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: mackan
·
Hästvård Kastrera min 2åriga ardenner förra onsdagen och allting har varit perfekt fram tills ikväll vid ingång. Svullen som aldrig förr och...
Svar
3
· Visningar
930
Hästvård Hej, min häst fick ett sår för ett par vecjor sedan som gick ihop fint med pencillin och metacam. När jag slutade med den kuren började...
Svar
9
· Visningar
7 420
Senast: Efwa
·
Hästvård Moderator får gärna flytta om det ligger fel. Men hur vanligt, eller ovanligt, är det egentligen att en häst slickar på en annan hästs...
Svar
10
· Visningar
3 014
Senast: Kildegrei
·
Foder & Strö Måste köpa nya tunnor, lådor etc till fodret. Vad använder ni? Hur många liter behöver de vara för att rymma 20 och 25 kg säckar? Såg... 2
Svar
32
· Visningar
4 830
Senast: Zamira
·
Foder & Strö En av våra ponnyer är lite trött och håglös, inte egentligen mycket men ändå så att jag märker en skillnad. Först blev jag orolig men...
Svar
4
· Visningar
1 220
Hästvård Undrar om det är någon som kan hjälpa mig lite. Min häst blev för cirka 3,5 veckor sedan halt. Det enda symptomet jag kunde hitta var en...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: vafsen12
·
Hästvård Hej! Jag har ägt mitt sto i ca 4,5 år och i fredags fick vi det tredje stora bakslaget under dessa år. Hon har varit konvalescent under...
Svar
16
· Visningar
2 392
Senast: Kithara
·
Hästvård Behöver lite hjälp! I onsdags kväll va min häst snorig. Lite grann i ena näsborren, genomskinligt. Det är bara i höger näsborre. Igår... 2
Svar
21
· Visningar
3 698
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hade tänkt vänta in i det sista med att kastrera mitt HBL. Och den enda orsak jag har är att han redan har vuxit enormt och haft problem...
Svar
9
· Visningar
2 085
Senast: MaRomer
·
R
Hästvård Hej, Jag verkar ha motsatt problem till de flesta andra :confused: . Min häst blir lös i magen, eller rättare sagt "det rinner lite...
Svar
14
· Visningar
6 486
Senast: Papayan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V