Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Tänkte höra med er som har lösdrift, jag har en fin lösdrift som vi precis har gjort, men nu när det regnar och blåser så...
Svar
6
· Visningar
937
Senast: Cita
·
Foder & Strö Jag har ett sto på 22 år som har börjat magra, vi har haft veterinär som kollat tänder och allmänstatus och hon säger stödfodra. Det...
Svar
14
· Visningar
7 141
Senast: Gimlan
·
Hästvård Idag väntades ju oväder så jag gav mig ut i hagen för att hämta on hästarna. Mitt kallblod och min russvalack kom direkt, precis som...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hittade gräsfröhalm av engelsk rajgräs, men blev fundersam. Visst är det rajgräset som är känt för hög fruktanhalt? Hur funkar det som...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Vad för kraftfoder får era ston och hyr mycket? samt vad är de för ras?
2
Svar
23
· Visningar
3 278
Senast: Fille
·
Hästvård Ska börja med att säga att jag självklart haft kontakt med veterinär som kommer imorgon på morgonen men fram till dess får vi spekulera...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Karma
·
Hästvård Hallå alla som läser till/är/vill bli/är intresserade utav equiterapeut yrket. Nu har jag fastnat för detta och skulle heöt klart kunna...
Svar
0
· Visningar
908
Senast: Moonchild
·
Hästvård Jag har nyligen fått en trist diagnos på min häst, cysta i hovbenet. Men veterinären kunde inte riktigt svara på varför dessa cystor...
Svar
5
· Visningar
1 989
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hejsan! I lördags eftermiddag fick min ena häst gaskolik. Antagligen beroende på att hon äter metacam för knä- och kotledsinflammation...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: svea
·
Hästvård Är det likvärdigt att köra hästen i transporten på grusvägar som att stå på vibrationsgolv? Det var en veterinär som sa det till mig...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Toxid
·
Hästvård Voi suck. Så fort ett blir bra kommer nästa. Fick samtal i måndags att min häst är halt. Åkte ut och båda senorna i frambenen varma och...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 974
Senast: vinkelina
·
Hästvård Funderar på att köpa en häst som, när den var liten, hade ett ben som växte snabbare än det andra. Har inte haft problem med detta men...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsa! Jag tänkte höra lite med er som har erfarenhet av arabhästar och deras rörelser. Jag har nämligen en arab som jag tycker rör sig...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: kolan
·
Hästvård Står ju som sagt med häst där senskada misstänks. Domen kommer på måndag då vi skall in och ultraljuda. Är dock inställd på minst 6...
Svar
14
· Visningar
1 661
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har någonstans i bakhuvudet att halm ska ligga i någon månad innan den används till hästar. Stämmer det? Av vilken anledning inså fall?
Svar
3
· Visningar
838
Senast: rostad
·
Hästvård Det är så att jag har en häst på prov, ska köpa i Oktober. Hon är 10 år, kanon stam. När jag fick henne i April så hade hon en knöl på...
2
Svar
33
· Visningar
3 555
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Vågar man köpa hö med en sockerhalt på 144/ kg ts? Har ingen fånghäst men vill ju heller inte ha det.
Svar
1
· Visningar
505
Senast: ameo
·
Foder & Strö Hej! Har ett 9 årigt sto jag skulle vela ha lite mer energi i. Har ni några bra tips på foder som ger mer energi men inte är så fett...
Svar
4
· Visningar
577
Senast: Aliche
·
Hästvård . På minner lite om ett juver. Det sitter vid navlen (så att säga) och e hårt i mitten. Men resten e mjukt nästan vattningt och e...
Svar
18
· Visningar
3 116
Senast: Marylou
·
Hästvård Ja som rubriken lyder, vad tycker ni om denna skoning. Hästen i fråga är skodd för 4 veckor sen och ser alltså ut så här. Nuvarande...
2
Svar
29
· Visningar
4 562
Senast: Jojo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp