Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När jag ledde ut min ena häst imorse så såg jag att hon haltade lite lätt på höger fram, hon var lite svullen men absolut inte...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: linzan
·
I
Hästvård min häst är halt,han markerari nte i skritt,men i trav, flera har tittat på honom och det är konstantert att han har en strekning. dom...
Svar
11
· Visningar
899
Senast: Icebabe_1
·
  • Låst
Hästvård Jag har blivit rekommenderad av en hästägare och ryttarinna att ge mitt nervösa sto ett homeopatmedel som heter Belladonna. Är det någon...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
16 365
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö En liten fråga, på Freefarms foderstatsprogram, hur nära noll måste man komma i "balans i %"? Hur mycket får det skilja i de olika...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Nina83
·
L
Hästvård jag har mina 2 hästar i ett stall där gubben gärna vill ha inne sina hästar rätt så mkt,tydligen.! i söndags fick de komma in vid 2.. de...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: martha
·
S
Hästvård Vad anser ni om att ha täcken på hästarna när det är pluss grader ute ,samt täcken inne i ett isolerat stall??? :bow:
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 132
Senast: emindy
·
Hästvård Läste ett repotage i en några nummer gammal hästfynd där det förespråkades att hästarna INTE skulle gå med täcken på sig. Jag tycker...
2
Svar
21
· Visningar
1 699
Senast: morris
·
A
Hästvård Knutte har antagligen fått en spark i hagen och är svullen i senan i frambenet. Vad är då bäst att göra? Kyla med lera eller värma med...
Svar
7
· Visningar
2 259
B
Hästvård Pållen fick en hovböld efter senaste skoningen. Hovvis kom på direkten och skar bort det onda.. Skodde därefter med sula och isolerade...
Svar
6
· Visningar
1 372
Foder & Strö Jag behöver verkligen hjälp av Er som har vana att räkna på foderstater... Hästen: Kallblodstravare (finsk) ca 575 kg, något i överhull...
Svar
13
· Visningar
1 177
Senast: ameo
·
Foder & Strö Vilket kraftfoder innehåller mest resp. minst med kolhydrater? Hur mkt är maxgivan på soja per dag för stor häst? :confused...
2
Svar
27
· Visningar
2 934
Senast: henrik
·
Foder & Strö Vad är bäst om jag vill höja protein halten i foderstaten? Eller ´kanske är en kombination det bästa??
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: caradan
·
C
Hästvård Efter att ha haft en häst på prov från en hästhandlare kan vi nu konstatera att vi har fått ringorm. Jippi! Av veterenären fick vi...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: pialotta
·
Hästvård Efterlyser människor med hästar som nån gång skadat ett eller båda ögonen. Kanske tilloch med förlorat nåt öga. Hur såg det ut? variga...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Jamtland
·
Foder & Strö Nån som använder det? Vad tycker ni?
Svar
2
· Visningar
729
J
Foder & Strö Nu är jag något förvirrad! Använder mig av Kraffts foderuträknare för att fodra mina hästar. Men nu har jag fått fnatt! Unghästen jag...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Jessica
·
Foder & Strö Utfodra \"halvt\" digivande sto? Min fölunge är nu sex månader och bor i egen box på natten. Mamsen har mkt mjölk på morgonen och fölis...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: Magdalena
·
Foder & Strö Behöver man ge extra mineraler om man ger färdigfoder ? Den ena hästen äter Groov och den andra nåt som kallas Solvalla, det är ungefär...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Minelli
·
Foder & Strö Är Kraffts Guldhavre så mycket bättre att det motiverar ett 3ggr så högt pris mot grannbondens havre? Är det verkligen möjligt? I min...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: sova
·
C
Foder & Strö Mitt halvblodsföl äter kraftfoder för ca 1000 kr i månaden, nu undrar jag om jag kan byta ut lite av grooven och proteinet mot något som...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Nina83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp