Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Jag ska ev. köpa ett 6 mån gammalt föl. Hur mkt kraftfoder behöver föl? Fri tillgång på hö är ju självklart. Ska man räkna mängden på...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hästvård Hej! Min häst har haft en hovledsstukning som blivit behandlad och är nu under igångsättning. I kväll när jag kom var han efter en...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: hanny
·
L
Hästvård har ni varit med om en, jag har kastrerat min och funderar på hur man underhåller det på bästa sätt. Hur mycket ska man motionera...
Svar
8
· Visningar
884
H
Foder & Strö Berätta om ert grovfoder! Vad har ni, hö/silage? vad är bäst/sämst? Dyrt/billigt?
Svar
9
· Visningar
846
Senast: suisyola
·
B
Foder & Strö Usch vad jobbigt..Mitt 1-åriga islandssto fick diareé i slutet av augusti början av sept när vi hade dragit om hagen till bättre bete...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Moniq
·
Hästvård ...eller rättare sagt, min plånbok orkar inte mycket mer. Sista november betalade jag 2000.- i veterinärkostnader. Inte mycket kan...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Amelia
·
J
Foder & Strö Har hört lite olika angående Kraffts, så jag tänkte fråga er här vad ni VET om det, snarare än vad någon bara "hört". Jag har hört att...
2
Svar
28
· Visningar
2 370
Senast: Nina83
·
Hästvård Vad kan kli i öronen vara? Har en unge som e lite kliig i öronen... Kan hästar få typ öronskabb eller nåt??
Svar
9
· Visningar
1 381
Senast: Haukur
·
Foder & Strö Jag har hittat \"botten\" på mina hästar! Äntligen! De får runt 15 kg hö/dygn och häst, och har alltid ätit SOPRENT. I hagen får de...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: Quell
·
N
Foder & Strö Hade uppe en fråga om krossat kontra helt korn här för ett litet tagsen. Har nu gjort precis tvärtemot vad alla sagt och gett min häst...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Hästvård min kuse är varm i vänster fram. visar ej hälta, mkt svag puls i efter att vi travat på vägen, även ngt varmare i hoven efter de. äter...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Tillis
·
Foder & Strö Är det nån som vet hur mycket det innehåller av "aktiva ingredienser"? Har letat överallt på nätet men inte hittat några siffror på hur...
Svar
2
· Visningar
1 965
Senast: ylvalill
·
Foder & Strö Vad tror ni om detta? Häst i lätt träning/promenadridning, 575kg med överhull. Behov just nu kanske 59 MJ, 355 g smrp, 24 g Ca, 18 g P...
Svar
11
· Visningar
910
Senast: tgd
·
Foder & Strö Har på senaste tiden hört att betfor inte är speciellt bra alls att ge till hästarna, bara som godis ungefär. Dessutom ska visst levern...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: SaraMara
·
T
Foder & Strö Från vilka temperaturer ökar hästens energibehov vid kyla och hur mycket? Har haft en tabell på det förut, men kan inte hitta den! / Kicki
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: elbereth
·
Hästvård När jag ledde ut min ena häst imorse så såg jag att hon haltade lite lätt på höger fram, hon var lite svullen men absolut inte...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: linzan
·
I
Hästvård min häst är halt,han markerari nte i skritt,men i trav, flera har tittat på honom och det är konstantert att han har en strekning. dom...
Svar
11
· Visningar
897
Senast: Icebabe_1
·
  • Låst
Hästvård Jag har blivit rekommenderad av en hästägare och ryttarinna att ge mitt nervösa sto ett homeopatmedel som heter Belladonna. Är det någon...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
16 362
Senast: Boj
·
J
Foder & Strö En liten fråga, på Freefarms foderstatsprogram, hur nära noll måste man komma i "balans i %"? Hur mycket får det skilja i de olika...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Nina83
·
L
Hästvård jag har mina 2 hästar i ett stall där gubben gärna vill ha inne sina hästar rätt så mkt,tydligen.! i söndags fick de komma in vid 2.. de...
Svar
14
· Visningar
1 134
Senast: martha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp