Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vi har just fått hem ett HBL sto som är mkt lättfött. Hon har fått en bal i hagen och ägaren (vi har henne på foder) trodde att hon...
Svar
11
· Visningar
1 396
Senast: Nina83
·
A
Hästvård Vi är spekulanter på en jättetrevlig arabvalack på 8 år, men mycket fundersamma över hans hovar :crazy: Han hade en hovböld på HB för en...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: positivapuh
·
Hästvård Har en inackordering, ett korsningssto på 19 bast. Hon är väldigt konstig för hon är svullen i benen till och från, utan anledning...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Svensson
·
B
Hästvård \"rinniga\" ögon det rinner ibland från min hästs ögon, samt det blir "ögonskräp" i ögonvrån (sånt man själv har när man vaknar på...
Svar
7
· Visningar
1 362
Senast: josse_horses16
·
L
Hästvård Nu såhär på vintern (eller ska man kalla det höst :crazy:) har min hästs ena ben börjat knäppa. det knäpper ibland på sommaren/våren...
Svar
8
· Visningar
2 816
Senast: Hästbiten
·
G
Foder & Strö Nån som vet analysvärden? Jag köpte den häromdagen, hällde genast över i tunnan och slängde påsen. Jag trodde analysvärden skulle stå på...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: alice
·
C
Hästvård Vi måste efter nyår gå i från sågspån och kommer nu att kunna välja mellan torströ eller halm. Vore intresant att höra vilket ni...
2
Svar
30
· Visningar
2 611
Senast: SofiaH
·
Hästvård min pålle harblivit konstigt stel... han är liksom stel i hela frampartiet och trippar med frambenen. han är inte dirket halt, men vill...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: Centaur
·
Foder & Strö finns det någon maxgiva på korn??? Vet ej vad jag har fått det ifrån men har för mig att jag har läst/hört något om det :confused: Vad...
Svar
2
· Visningar
795
Senast: Magdalena
·
Hästvård Jag vet inte om detta är rätta tråden men jag chansar... Det är så att jag köpte en häst för ca en vecka sedan och det har varit en...
Svar
3
· Visningar
860
Senast: Hysterisk
·
Foder & Strö En häst 21 år (inte min) promenadrids 3 dagar/v ca 13 kg hö / analysen säger att man inte behöver ge annat foder pga att det är så...
Svar
12
· Visningar
1 077
Senast: Quell
·
S
Hästvård När sätter ni på era pålla vintertäcke??? Hos oss ligger det på nollan nu och blåser kraftigt. Stod och velade ett tag om jag skulle...
2
Svar
25
· Visningar
2 010
Senast: Jen80
·
C
Hästvård Kladd i hagen. Hur gör ni med era pållars svansar?? Min hästs svans hänger i dreadlocks nu och är svart längst nere. Hagen är klaffsig...
2
Svar
21
· Visningar
1 979
Senast: Nina83
·
Hästvård Nu är det så att vi hittade min polla i hagen, och hon kunde inte gå på höger bak. Tog 1 timme att få in henne från hagen till boxen...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ponera följande situation: Om man vill ge så lite kraftfoder som möjligt, men hö inte räcker till utan man ändå måste komplettera, hur...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 143
Senast: Quell
·
F
Hästvård \"Skensvullen\" Kan en häst vara det? Jag har en häst som varit svullen in ett ben i fyra veckor. Hade ut vet. som kollape och böjde...
Svar
9
· Visningar
836
Senast: Fakal
·
Foder & Strö Hur äe det att ge B jäst för att att få upp protein halten på fodrestaten?? Hur mycket kan man ge per dag?? Blir det samma reaktioner...
Svar
3
· Visningar
811
Senast: alazzi
·
R
Foder & Strö Någon här som ger nåt av dessa foder?Vad tycker ni om det,bra dåligt.Funderar på att ge nåt av det till mina och vill veta mer om det så...
Svar
2
· Visningar
1 631
Senast: Rex
·
S
Hästvård Har en liten fundering. Om jag kan ge min häst sprutor själv får jag då ge vaccin till den samma :confused: Jag menar, kan veterinären...
Svar
8
· Visningar
1 897
Senast: Mysla
·
M
Hästvård kanske låter dumt, men min pålla hostar (efter en lång & ihållig förkylning), å vet sa att jag kunde köpa bisolvon för att få hostan att...
Svar
4
· Visningar
1 792
Senast: mystar
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • lära sig tömköra

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp