Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan det vara farligt att ge hästen granris? Jag menar inte som foder då utan som pyssel. Jag tycker att min häst kissar mycket mer sedan...
Svar
12
· Visningar
2 739
Senast: Quell
·
A
Hästvård Jag ska försöka ha min häst barfota, men jag hittar ingen hovslagare i Stockholm som är inriktad mot detta. Kan nån vänlig själ pm:a mig...
2
Svar
22
· Visningar
2 180
Senast: positivapuh
·
W
Foder & Strö Min häst ska byta stall på nyårsafton,och där kommer han få ensilage.Jag kan ingenting om detta hö.Är rädd att min häst ska få botulism...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: wookien
·
Hästvård Har sökt på gamla trådar och läst att många är nöjda med resultaten. Såg även bra länkar till företag som säljer dessa. Men har ingen...
Svar
1
· Visningar
718
Senast: Rikkan
·
Hästvård det finns ju två sorter, någon som vet vad dem olika heter? när vi avlivade min ponny var det med den sorten som verkade omedelbart...
Svar
8
· Visningar
1 212
Senast: lie
·
A
Hästvård I går när jag tog in min häst så började hon helt plötsligt blöda näsblod :confused:, och det gjorde hon nu i kväll också....Vad kan det...
Svar
10
· Visningar
2 331
Senast: mirage
·
K
Hästvård Hej! Jag har en B-ponny som haft skor (endast fram) tills förra veckan, torsdagen den 4:e. Jag fick lägga på skor pga av det underlag...
Svar
7
· Visningar
1 104
Senast: Jessica
·
A
Hästvård Någon som vet vilka olika orsaker till att stöv ökar/minskar periodvis? Jag har själv varmblod som har täcke på sig både ute och i...
Svar
4
· Visningar
2 659
Senast: ankans
·
Foder & Strö Finns det något som heter Pastermix? I så fall vad innehåller det? Hur mycket Mj och smrp etc... Kan man köpa det någonstans i...
2
Svar
25
· Visningar
2 101
Senast: tretjak
·
S
Foder & Strö Islandshäst framför allt men är även intresserad av att få veta vad ni "andra" ger era 3-åringar. :d Gärna även mängd som ni ger er vän...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: majola
·
Foder & Strö Idag fick vi analysen på nya höet. Skit jämfört med tidigare så från att haft problem med höga värden fick jag nu omvänt problem. Värde...
Svar
11
· Visningar
1 008
Hästvård nån som har nån erfarenhet av hur pass bra en häst med 2 krossade ryggkotor å en med en spricka i kan bli?? nån som haft /har häst msom...
Svar
5
· Visningar
1 763
Senast: LadySara
·
Hästvård Jisses amalia vad är det som händer!? Plötsligt har jag inte längre fyra friska kusar utan två med diarré, en med ödem i samtliga fyra...
Svar
4
· Visningar
2 226
Senast: TantEster
·
Hästvård Ett av våra halvblod har under en tid gått "spattliknande". Veterinär kontaktades och spatt uteslöts tidigt. Röntgen visade en liten...
Svar
1
· Visningar
764
Hästvård ...så hade hästen världens jättesvullnad längs framsidan på bakbenet!! Hästen har på samma ben en vrickningsskada som vi lindar...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av dessa foder. Vet att ren linfrökaka kan ha problem med hållbarheten och utveckla en giftig gas. Men...
Svar
6
· Visningar
1 919
Senast: Moniq
·
L
Hästvård Hur mycket kostar det att vaccinera hästen? :confused:
Svar
8
· Visningar
894
Senast: furreburre
·
B
Foder & Strö Är väl 0,4 kg/100 kg häst och utfodringstillfälle? Eller är jag ute på hal is? :confused:
Svar
4
· Visningar
722
Senast: BJÖRKIS
·
C
Foder & Strö Vad ger ni tillsammans med Krafften? De säger ju att man bara ska/kan ge det tillsammans med Hö.
Svar
3
· Visningar
622
Senast: cilvia
·
Hästvård Får hästar mer vinterpäls när de bli äldre??? Jag har aldrig varit med om någon liknande på någon annan häst... Min lilltjej (som jag...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp