Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Ung hur mkt väger en liter Lucernpellets ?
Svar
18
· Visningar
3 396
Senast: fragvis
·
F
Hästvård ...som jag fick när min häst fick jättebölder av alla insektsbett i somras: Hästar som får mkt protein blir känsligare för insektsbett...
Svar
2
· Visningar
1 250
S
Hästvård Fick ett samtal från min kompis att min häst gick på 3 ben Jag blev helt kall slängde mig i bilen och åkte dit. Jo, då det var sant, han...
Svar
1
· Visningar
1 672
Senast: bullis1
·
P
Foder & Strö jag vet tt detta inte är rätt sida för att fråga om foder men, det gäller foder till ett 4 mån föl och det är ju här avelsmännikorna...
Svar
16
· Visningar
1 730
Hästvård Jag har haft min häst i två år nu ungefär och första året så reagerade hon inte på solen. Förra sommaren så blev hon bränd på mulen, hon...
Svar
6
· Visningar
1 595
Senast: Lydia
·
Hästvård Jag bara undrar om arnikaliniment måste spädas innan man bandagerar uppepå? OM det nu ska spädas, hur mycket? På min flaska står det...
Svar
2
· Visningar
1 748
Senast: Noteca
·
S
Foder & Strö Det är ju ganska inne just nu att ge hästarna örter av alla dess slag, och priserna är ju hutlösa. Finns det någonting man kan plocka...
Svar
14
· Visningar
2 014
Senast: Centaur
·
Foder & Strö \"Föl ska inte äta havre\"..? + BESVIKEN! Mailade Dynavena för att fråga vad de tog för deras foder Mixt, och om de kunde tänka sig...
2
Svar
31
· Visningar
3 821
Senast: martha
·
C
Foder & Strö Ska analysera hösilage och läste i nån tråd att man kunde ta provtussar och stoppa i frysen tills man fått tillräckligt många tussar...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Cim
·
Hästvård :confused:Hur tar man ett sånt & vart ska jag skicka det? Snälla, måste veta för jag måste ta ett sånt på min bukiga ponny! Tack på...
Svar
1
· Visningar
1 082
Senast: Mynta2
·
C
Foder & Strö Undrar om någon har nåt bra tips på foder från dessa leverantörer som inte innehåller havre??? Behöver få upp hullet på hästen lite...
Svar
7
· Visningar
2 918
Senast: Nina83
·
A
Foder & Strö Hur mkt betalar ni för hästens foder? Vad äter den? Hur mkt? osv. Tackar för hjälpen!! kramar AP
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Sesselja
·
Ö
Foder & Strö Jag är superdålig i matte och undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut energibehovet till min häst. Man tar ju 0,5 x hästens vikt(som...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Mynta2
·
Hästvård Min pålla har kotledsinflammation och hovledsinflammation i ena frambenet :(. Hon var inne på klinik förra veckan och blev sprutad med...
Svar
6
· Visningar
1 740
Senast: lizzie
·
C
Foder & Strö Ska eventuellt skaffa mig ett vbl sto 8 år som inte får äta havre. Anledningen fick jag förklarat var att hennes muskler blev spända...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Nina83
·
B
Hästvård Min häst är kass i magen. Han har inte diarée men han är lös i magen, svullen och har gaser. Det bubblar och låter otroligt mycket i...
Svar
2
· Visningar
4 673
Senast: elodtgg
·
Foder & Strö Är det någon som har använt rehalit fodertillskott? Vad har ni för erfarenhet av det bra/dåligt? Tacksam för alla svar. / Elisabeth
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Momento
·
W
Hästvård Jag vet en häst som har stora sprickor på hovarna. 1. Finns det någonting man kan göra för att det inte ska bli värre eller för att de...
Svar
4
· Visningar
4 823
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Hästvård Hejsan! Efterlyser bilder på korrekt skodda hovar. Framförallt där man ser hur skon ser ut när hoven är upplyft (dvs det man ser när...
Svar
2
· Visningar
5 962
Senast: psychogrrl
·
D
Hästvård hur avmaksar man hästen och när ? Hur många gånger om året och när på året ? Vilket avmsakningsmedel kan man använda ? Vilket tycker ni...
Svar
9
· Visningar
22 730
Senast: Mynta2
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp