Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hjälp mig här nu!!! Alla i stallet har fått panik att hästarna ska bli förkylda. Hästar är känsliga för drag och därför ska alla dörrar...
Svar
13
· Visningar
2 834
Senast: AnnaKarinA
·
M
Foder & Strö Finns det någon bra bok om att lära sig mer om foder och foderstater och om hästens näringsbehov?? M vH Mannis
Svar
3
· Visningar
1 064
Senast: fragvis
·
W
Hästvård Hur ska ett sår vara för att man ska använda Koksaltlösning på det :confused:
Svar
15
· Visningar
11 435
Senast: asslan
·
S
Hästvård Har precis fått lära mig att man skall blanda olivolja och kokt ringblomma och sätta på dåliga hovar. Har någon hört det innan? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 360
Senast: lizan
·
S
Hästvård Jag tror jag blir stollig på min häst snart... Den här sommaren har hon först blivit sparkad, sedan sträckt sig och nu har hon ett...
Svar
2
· Visningar
1 252
Senast: Centaur
·
Hästvård Hur gör jag för att räkna ut hur mycket min häst väger. Jag har för mig att det ska gå med ett vanligt måttband :confused: men kommer...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: shapiro
·
M
Foder & Strö mitt hblsto är tjock, alldeles för tjock! det kan väl inte vara bra för benen att vara så tjock, hon är dessutom lite överbyggd baktill...
Svar
1
· Visningar
1 077
Senast: Bucus
·
Hästvård Någon som har häst med astma? Hur fungerar det för er, är det dålig prognos? Ska hästen gå på medicin hela tiden eller bara när den är...
Svar
11
· Visningar
2 362
Senast: Calazirya
·
Foder & Strö Härom dagen, då jag stog och grävde ner det överblivna fodret från i våras i gödselstacken, funderade jag på vad som egentligen händer...
Svar
4
· Visningar
1 092
W
Hästvård Någon som vet någon bokhandel på internet som säljer boken "Hästen - skötsel och vård" :bump: Vill så gärna ha den :cry:
Svar
2
· Visningar
1 141
Senast: mannis
·
Foder & Strö Nu har båda hästarna kommit hem från betet, den ena ser ut som en tunna och den andra har fallit ur nåt fruktansvärt... Vilka foder är...
Svar
4
· Visningar
1 050
Foder & Strö vad gör man åt sådana? min häst har det på ryggen, stora bulor
Svar
8
· Visningar
1 705
Senast: Pegija1
·
N
Foder & Strö Är det någon som vet vad sojamjöl har för Mg innehåll? Undrar även om det finns någon bra sida med magnesiuminnehåll på olika foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 176
S
Hästvård Jag är ganska ny i vårt stall och hästarna har ju varit ute, så jag har inte märkt det förrän igår. Boxgrannen är krubbitare!!! Jag...
Svar
16
· Visningar
1 730
Senast: Nina83
·
V
Hästvård Hur lyckas de?? Igår upptäckte jag att min fröken hade skurit sig mitt på mulen, ett ganska djupt sår som nog hade behövt sys ihop om...
Svar
4
· Visningar
1 532
Senast: Domaren
·
H
Hästvård Har "en" fråga angående kotledsinflammation... Om en häst haft det, kan man rida den "fullt ut" igen? Vad kan det bero på att hästen får...
Svar
1
· Visningar
1 366
F
Foder & Strö Vad för slags frukt kan man ge hästen? Något som man bör undvika? Har upptäckt att hästen äter nästan all frukt jag bjuder på. Banan och...
2
Svar
21
· Visningar
13 632
Senast: Zolimita
·
A
Hästvård Jag har hört att AloeVera och TeaTreeOil är bra för eksem hästar,,, vad ska jag anävnda, hur, vart får jag tag på det och vad kostar...
2
Svar
24
· Visningar
4 709
Senast: Balderum
·
F
Foder & Strö kan man ge per utfodringstillfälle? Minns inte hur mycket man kunde ge innan magsäcken blev "full" Om man ger betfor också, ska vikten...
Svar
5
· Visningar
3 210
Senast: Fakal
·
B
Hästvård Kom till stallet idag och min häst hade ett rinnigt öga :( Han kisade lite med det också, men han såg med det. Han har stått ute på bete...
2
Svar
31
· Visningar
5 832
Senast: Nenne1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp