Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Fick hem en analys om ett hösilage jag eventuellt skulle köpa. Kvoten protein/MJ ca 8, så den var okej. Men kaliumet och kalciumet var...
Svar
4
· Visningar
5 067
S
Hästvård När jag rider/leder min ponny så liksom knäpper det i ett av hennes bakben, men hon går inte konstigt, ingen hälta lr nåt och hon uppför...
Svar
4
· Visningar
1 109
Senast: StarEmma
·
T
Hästvård Jag vill bara veta hur jag gör... jag har hört lite hur jag ska göra, men jag är inte riktigt säker.... Någon som vet hur jag ska göra?
Svar
1
· Visningar
1 014
Senast: sweep
·
S
Hästvård Jag har försökt att klippa den på hösten men saxen tar inte!!! Inget fel på saxen då jag klipper halvbloden hur lätt som helst och...
Svar
17
· Visningar
2 957
S
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av att ge munkpeppar till sto? Har ett riktigt STO. Inte så att hon har jobbiga brunster eller så...
Svar
3
· Visningar
1 693
Senast: Boj
·
Foder & Strö Läste på Optignägg ang deras foderoptimeringsprogram för häst så har dom lagt in en kommentar om varför färdigfoder inte finns med i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 323
G
Hästvård Detta problemet har varit uppe tidigare men jag har inte blivit klokare för det. Alltså igen; Vår ena fjordvalack har plötsligt...
Svar
10
· Visningar
4 783
Senast: Gul22
·
B
Hästvård Min häst har fått två stora svullnader strax bakom sadelgjorden. De är lika stora och ca 1x1 dm, samt 2 cm utåtstående. De är ganska...
Svar
7
· Visningar
2 913
Senast: hubinette
·
B
Foder & Strö Hej allesamman, Jag fattar ingenting :confused: om mineraler/vitaminer mm. Om inte hö'et är anlyserat så man inte vet värden på det...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Bucus
·
Hästvård Vad beror det på at en häst blir gallig när den stått i box över natten... Min 4-åring (promenadrids max 3-4dgr i veckan ) har gallor...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: skuggi
·
F
Foder & Strö Jag har bytt från helhavre till kornkross och undrar: Skall man väga eller mäta kornkrossen? Det väger ju mindre än helhavre, men det...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: smiling_sun
·
S
Hästvård nu behöver vi akut hjälp av alla er urinexperter det är så att min kompis häst har haft lite problem med kisseriet under våren och...
Svar
19
· Visningar
3 718
Senast: Sunnan
·
G
Foder & Strö behoven för magnesium, det är ju lite trådar om det nu men jag undrar vad behoven är? Och när jag ändå är igång och skriver så undrar...
Svar
6
· Visningar
2 479
Senast: sissu
·
Foder & Strö ger jag min häst och det är ju så vansinnigt smidigt. Men det har uppståt en diskussion i mitt stall om det ska vara torrt eller blött...
Svar
2
· Visningar
1 124
Senast: pinky
·
Hästvård Vad kostar en sådan ungefär, biverkningar, bra eller dåligt? Har ett sto som brunstar rejält och blir riktigt grinig & tjurig. Börjar...
Svar
5
· Visningar
3 069
Senast: Spirit
·
B
Foder & Strö Hej! Jag köper hö/hösilage av en bonde som leverar till mig. Nu har jag börjat fundera på om jag skall skicka på analys. Han säger ts...
Svar
10
· Visningar
1 428
Senast: Bim
·
Hästvård Nu när den kalla årstiden närmar sig så kommer ju den vanliga frågan upp täcke eller inte täcke. Förra året gick min häst utan täcke och...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hestekraft har en rekommendation om foderstater. På denna står att man skall komplettera med ex. havre, alltså ca fifty-fifty. Men om...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Lydia
·
S
Hästvård Vilka tänder tappar hästen vi två års ålder? Min pojke har tappat båda framtänderna i överkäken nu. Ska han tappa fler nu? Igår så...
Svar
2
· Visningar
1 560
Senast: space_cowgirl
·
B
Foder & Strö Ung hur mkt väger en liter Lucernpellets ?
Svar
18
· Visningar
3 396
Senast: fragvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp