Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon mer än jag som fått fångest? Jäkla gräs! Mitt sto la på sig förra året och fick en fettnacke och puls. Tog bort henne från... 4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 504
Senast: axel
·
Foder & Strö Jag har fått en ny tunna till foderförvaring. Men tyvärr saknar den lock.. Någon som vet om det går att köpa separat? Vill gärna ha en...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: sthu
·
S
Hästvård Var på kliniken i måndags och de konstaterade hovledsinflammation - inte kul! Allt jag läser verkar sluta med att hästen blev aldrig... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 262
Senast: Gullan86
·
Hästvård Har en häst med en lång skadehistorik det senaste 1 1/2 året, kommit igång till att börja trava på volt o lite krav sen har det vart...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: sandrafors
·
Hästvård En häst som visar hälta h.bak i vänster galopp. Är helt ren i skritt och trav. Har svårt för galoppfattningen och verkar ha svårt att...
Svar
15
· Visningar
4 355
Senast: Equilina
·
Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och... 2 3
Svar
41
· Visningar
8 565
Senast: Jojo
·
Hästvård Vad kan vara fel? En valack med ljus hy (tigrerad) som sommartid blir svullen i skapet. Kan hända stundtals vintetid också. Producerar...
Svar
9
· Visningar
2 072
Senast: fjordtokan
·
Hästvård hur vet man egentligen vilken hovslagare som är bra? man anlitar ju dem för att de ska vara utbildade och kunna sin sak något en...
Svar
5
· Visningar
947
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Varning för lång text: är det något som är oklart så är det bara att fråga, har lite svårt att komma ihåg alla turer men ska göra mitt...
Svar
4
· Visningar
1 564
Senast: akleja
·
Hästvård Hej hästmänniskor! Jag har en 27-årig gammal travardam som nyss ådragit sig en ledinflamation i hasen bak. Hon har troligen vridit om...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: akleja
·
Hästvård Min kära häst har lekt kraftigt i hagen var på polaren dragit sin framhov från där benet börjar till knät där det sitter någon form av...
Svar
0
· Visningar
601
Senast: Monifa
·
Hästvård Ska bli -2 grader i natt,kan jag lägga det på lådan endå eller hur ska jag göra?
Svar
2
· Visningar
675
Senast: mackan
·
Hästvård Ja frågan är precis som rubriken lyder. Ni som haft hästar som behandlats i höftlederna (efter att hältan lokaliserats dit), hur har det... 2
Svar
30
· Visningar
5 772
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Till häst med dålig mage, funkar det att ge EM/Bokashi-strö? Någon som har fodrat med det och har något att säga? Jag har hört att...
Svar
3
· Visningar
1 638
Senast: sthu
·
Hästvård ja går hästens vikt räkna ut på nåt sätt utan våg? så att man kommer så nära som möjligt. eller är de bara en chansning rätt igenom?
Svar
10
· Visningar
1 323
Senast: NightRain
·
Hästvård Jag har en 2-årig Welsh cob-hingst som ska kastreras. Tycker ni det är för sent på våren nu med tanke på insekter (södra Sverige)? Han...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Lill76
·
Hästvård Är det någon som har något bra tips på hur man får ner stubbad man så snabbt som möjligt? Hur lång har era varit när den börjat lägga...
Svar
6
· Visningar
2 268
Senast: gadriel
·
Hästvård Shettisen har regnskållor på bakbenen, kom antagligen med den blöta vintern-våren... Hagen var lite väl blöt fläckvis tyvärr. Har...
Svar
0
· Visningar
812
Senast: Luna10
·
Hästvård Använder ni liniment till era hästar? När och hur använder ni det? Värmande eller kylande? Och vilket märke tycker ni är bäst?
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Bison
·
Hästvård Har aldrig hört talas om det förut, och när jag googlar får jag bara upp hovbensrotation i kombination med fång. Är det någon här som...
Svar
3
· Visningar
1 359
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31