Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Idag upptäckte jag och ägaren till min ena medryttar häst att denna häst (rätt ny på stället) hade vita fläckar i öronen. De är...
Svar
5
· Visningar
2 503
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Hej på er! Igår fick jag vara med om något av det sjukaste jag någonsin sett i hästsammanhang. En häst i stallet stod på gången och blev...
Svar
3
· Visningar
2 379
Senast: fruxolisa
·
Hästvård Hej. En vän till mig har ett 4-årigt halvblodssto. För ca 3 veckor sedan fick hon sitt första föl. Tyvärr fick fölungen tas bort i...
Svar
4
· Visningar
2 717
Senast: Masse
·
Hästvård Hej! Jag har stort behov av råd och hjälp. För 1 år sedan köpte jag en häst, en underbar individ. Fick veta innan köp att han haft ett...
Svar
17
· Visningar
2 343
Senast: Pellerell
·
Hästvård Min 20åriga ponny börjar få knutor lite här och var han har 2 st inte där sadeln ligger utan kanske 2-3 cm längre ut åt sidan. Hn har...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: colowi
·
Hästvård För att dra historien i väldigt korta drag: Augusti 2013: Symptom som kan inte galoppera och slö. Under hösten åker vi in och ut på... 2
Svar
29
· Visningar
3 841
Hästvård Hej! Den senaste veckan har min häst flemat flera ggr. Annars gör han det någon gång ibland bara, om han luktar på ngt. Men nu gör han...
Svar
1
· Visningar
3 070
Senast: Minstral
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 732
Senast: lady_vip
·
Hästvård Hej! Idag var en kotknackare ut och gick igenom min häst som gjort stort motstånd vid ridning senaste veckorna. Hon såg att han satt... 2
Svar
25
· Visningar
3 392
Hästvård Hjälp mig lite här så jag har en riktigt bra baslåda för både mindre och större kriser. Kanske har det kommit några nya bra produkter ni...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Pegasus63
·
A
Hästvård hur lång tid har era hästar blivit behandlade för hovledsinflammation? Min pålle har nämligen fått det för 2:a gången inom ett år, har... 2
Svar
24
· Visningar
14 118
Senast: Gullan86
·
Hästvård Jag själv är inte så insatt i hovslagar världen och undrar därför hur ni tänker vid val av hovslagare. Hur mycket tycker ni att jobbet...
Svar
7
· Visningar
864
Senast: Freeride
·
Foder & Strö För knappt en vecka sedan släpptes hästarna i en del av sommarhagen. Denna del är hyfsat mager och vi kommer successivt öka hagstorleken...
Svar
7
· Visningar
2 134
Senast: tgd
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 805
Senast: Madde_padde
·
Foder & Strö Nu behöver jag era bästa knep! Min häst svettas MYCKET men är så svår att få i salt. Blandar jag det i betfor/lusern/annan gegga äter... 2
Svar
39
· Visningar
3 165
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö vart min häst står är det tyvärr bara asfalt och grus. jag har nu möjligheten att lasta min häst och låta henne stå i en normal stor...
Svar
11
· Visningar
1 634
Senast: linnsan
·
Hästvård Har tidigare använt Litovet nyponpulver då det ska vara bäst på marknaden. Men jag har lättare att få tag på Back On Tracks nypon...
Svar
0
· Visningar
767
Senast: feel
·
Hästvård Jag har haft mitt sto utlånad på foder från november i år. Hon har fungerat bra och varit trevlig i hanteringen fram till för tre-fyra...
Svar
5
· Visningar
1 481
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Vad är det som man ska titta främst på vid en höanalys och vad anses som bra värden.
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Suskiv
·
Hästvård Ponnyn jag har på foder har en öron fistel. Och nu undrar jag om man bör göra något åt det det. Han är 10 år och aldrig haft "problem "...
Svar
11
· Visningar
4 814
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025