Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag har precis börjat plugga på och lära mig räkna på mineraler, har börjat med makromineraler. Jag vet att vi inte ska diskutera...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: MonteRose
·
Hästvård Hej! Jag skickade in ett träckprov tidigt i måndags morse. Det var alltså nattens träck. Tyvärr kom det inte fram till labbet förrän på...
Svar
5
· Visningar
1 333
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Har ett fyraårigt sto som tyvärr varit lite olycksdrabbad men nu är på väg igång. Dock tycker jag hon är för omusklad i...
Svar
1
· Visningar
1 272
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Min pålle har varit iväg på utbildning,kommer hem efter 2 månader och är fruktansvärt mager. Hos utbildaren så hade inte marken betats...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö Jag var på en föreläsning tidigare där vi kom in på grovfoderdisskution. Hade bla en foderrådgivare med. Hon prata mycket om att hon... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 655
Senast: Rolle
·
Hästvård Vad tycker ni om att en häst som enl vet/hovslagare fått kraftigt fånganfall (blockhalt på alla fyra hovarna)i början av april nu säljs... 2
Svar
22
· Visningar
2 775
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Gör en egen tråd att spåna i istället för att totalkapa "Torra hovar"-tråden. I söndags upptäckte jag att Kastors hovar börjat gå...
Svar
8
· Visningar
8 036
Senast: axel
·
Hästvård Gamlingen här hemma fick en explosionsartad mugg/rasp på bakbenen häromdagen. Känslig som han är så sa det poff och så var benen...
Svar
15
· Visningar
2 059
Senast: SkorpSmulan
·
Hästvård Min nordsvensk har både strålröta (Bak är nästan inget, fram är desto värre) och även lite hålväggar, som jag såklart vill återgärda...
Svar
16
· Visningar
5 260
Senast: prinsonemmy
·
Hästvård Hästen i fråga har haft gult snor rinnande ur ena näsborren i minst ett år. Hästen blev även ansträngd vid ridning varför den inte kunde...
Svar
6
· Visningar
3 247
Senast: seahawk
·
Hästvård Väldigt länge sen jag skrev här men nu skulle jag vilja höra era åsikter och kanske någon som haft samma/likande pronblem med sin häst...
Svar
7
· Visningar
2 356
Senast: Vinja
·
Hästvård Vad har ni för något på torra hovar? Vill inte kleta på något som torkar ur hovarna i längden men nu under sommarhalvåret får min pålle... 2
Svar
31
· Visningar
4 507
·
Hästvård Min ponny rids dagligen ca. En timme och tävlas varannan helg i regional hoppning. På senaste tiden har han tappat skon 3 gånger och de...
Svar
3
· Visningar
856
·
Hästvård Min häst är mystiskt "halt" endast i trav i vänster varv. Han är absolut inte jätte halt utan mer som ett taktfel, ju varmare han blir...
Svar
9
· Visningar
1 031
Senast: Capricorn
·
Hästvård Hejsan, jag har ett 3 årigt sto som har en fraktur på halskotpelaren. Jag skulle gärna vilja veta om det är några fler här som har en...
Svar
3
· Visningar
2 783
Hästvård Hej. Jag har några små frågor. Kan hälta orsakas av torra hovar? Hästen visar lite hälta. Dock inte blockhalt. Den är positiv till att...
Svar
2
· Visningar
700
Foder & Strö Hej! Jag har ett 13årigt islandssto, som i nuläget är dräktig. Efter att hon har fölat vill jag sätta igång henne, longering promenad i...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: CK
·
Hästvård Hade en distriktsveterinär ute hos min häst igår på grund av en sårskada som inte vill läka ordentligt. Skadan fick han för snart 2...
Svar
2
· Visningar
1 741
Senast: Luleå
·
Foder & Strö Ni som fodrar era hästar med pellets av någon sort, blöter ni innan ni ger eller ger ni det torrt? Varför gör ni som ni gör? 2
Svar
36
· Visningar
5 404
Senast: MorvanMorr
·
Foder & Strö Hej jag ska få hem en fjording snart och undrar då vad hon ska äta. Har hört att fjordingar inte ska äta havre osv men vad brukar ni ge...
Svar
4
· Visningar
3 082
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka