Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som kan förklara hur man gör eller om det finns någon bra instruktion? Får min analys från equi-analytical strax och kommer behöva...
Svar
1
· Visningar
681
Senast: Korven
·
Hästvård Mitt sto har svullna juver lite hårda och knöliga som försvinner när hon rids. Hon har inte haft föl ingen feber är helt frisk och...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: EviTHa
·
Foder & Strö Erfarenheter och synpunkter på detta foder?
Svar
6
· Visningar
1 417
Senast: sandrafors
·
Foder & Strö Skaffade en hey bar i boxen men hästen drar fortfarande ut en hel del selage och trampar runt det och sen vill han inte ha det när det...
Svar
9
· Visningar
3 650
Senast: rubytoo
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite tips från kunniga hästmänniskor. En häst besiktigas och markerar på ett framben, vet tror att det är stukning...
Svar
9
· Visningar
6 781
Senast: tigerhorse
·
Hästvård Var ute och red igår och åkte av min kuse så det visslade om det, hästen sprang lyckligtvis hem, men drog av sig en framsko. Idag är hon...
Svar
5
· Visningar
2 649
Senast: Wera
·
Hästvård Behöver lite råd inför nästa skoning, står och överväger hur jag ska göra med min häst. Bakgrundshistoria: Har en häst, islandshäst... 2
Svar
30
· Visningar
6 513
Senast: elfi
·
Hästvård I somras vart min häst halt vänster bak. Vart bra ett tag och sedan kom det tillbaka. Varit på kliniken och fått diagnosen Ossös spatt... 2
Svar
20
· Visningar
6 004
Senast: fundersam
·
Hästvård Vi köpte en shetlandsponny till dottern igår. När jag skulle hämta henne klappade jag henne över ryggen och hon börjar darra med huden...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Jojo
·
Hästvård Min nya häst har sparkat sig själv på insidan av ena bakbenet och är lite lite tjock i benet + typ ljummen. Hon är inte halt alls, och...
Svar
4
· Visningar
1 013
Senast: Fibusen
·
Hästvård Vi har haft häst med kolik sen i fredags eftermiddag. Veterinären har varit ute två gånger och konsulterats via telefon idag. Just...
Svar
19
· Visningar
7 666
Senast: mily
·
Hästvård Det finns ju hundra och en trådar om huruvida man kan motionera hästen efter vaccination, men hur är det med före? Kan jag motionera...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: willy
·
Hästvård Jag har lite funderar kring just åkomman Shivering. Är det någon som vet vilka undersökningar som krävs för att få diagnosen shivering...
Svar
2
· Visningar
1 057
Foder & Strö En lösning som funkar bra till våra hästar. Hänger upp två nät på morgonen samt ger frukostfoder löst i krubban. Då har dom foder hela...
Svar
8
· Visningar
6 241
Senast: iHenke
·
Hästvård Är det väldigt ovanligt att hästar har större bakhovar än framhovar? Jag var nämligen på väg att köpa nya skor till min häst och... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 248
Senast: Boj
·
Hästvård Vårt nya sto kom från Tyskland för just 2 veckor sen. Sista veckan har hon fått som utslag, nåt knottrigt som sprider sig under huden...
Svar
16
· Visningar
14 064
Senast: Harbor
·
Foder & Strö Jag köpte en ny häst för drygt 6 veckor sedan. Han har tappat mycket i hull nu efter flytten. Just nu får han 16 kg hösilage men han...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mina två hästar vaccinerades 15mars förra året. Dock skulle det passa sjukt bra att vaccinera dom runt den 28mars, alltså två veckor...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Taefill
·
Foder & Strö Hej! Undrar om ni har något tips att delge mig. Jag använder slowfeeding nät i hagen, använder dom för att förlänga ättiden för...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Dandylinn
·
Foder & Strö Någon som använt detta örtpreparat på sina hispiga ston?
Svar
0
· Visningar
647
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka