Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Q
Hästvård Kanske någon här har provat behandla hästen med biotin för att få bättre hovkvalitet? Tycker du/ni att det hjälpte något?
Svar
19
· Visningar
1 589
Senast: trofé
·
Hästvård Köpte en undernärd ponny i vintras som jag tyckte synd om. Han har tagit sig fint och är nu fin i hullet med blänkande hårrem. Men han...
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: mooi
·
Foder & Strö Har ett fullblod som är alldeles för tunn över revbenen:cry:. Köpte henne i våras. Hon var dräktig & var redan då tunn över revbenen...
Svar
10
· Visningar
2 893
Senast: Riverside
·
Hästvård tänk er hur det låter när man gnider 2 fuktiga gummi bitar mot varandra, eller när man går i vått gräs med foppa tofflor. så lät min...
Svar
3
· Visningar
1 781
Senast: Buck
·
Hästvård Hästen är skodd runt om. Fram skodd 'så som han vill ha det', vilket innebär kort tå, tåsidokappor samt rejält utlägg och understöd i...
Svar
16
· Visningar
1 842
Hästvård Nån som använt/använder det? Erfarenheter?
Svar
1
· Visningar
2 770
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Såg att det var en tråd igång om hur bantningen går, vilket var trevligt. Dock undrar jag hur man bäst bantar sin häst? :confused...
Svar
12
· Visningar
2 326
Senast: Tussemaja
·
Foder & Strö om man kokar linfrö, måste man då ge det samma dag eller kan man ge det 1-2 dagar efteråt? tänkte så det inte blir dåligt. är ju lite... 2 3
Svar
45
· Visningar
20 126
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Jag och stallägaren har lite delade åsikter om när vi ska börja stödfodra våra hästar efter att betet tagit slut/torkat fullständigt...
Svar
12
· Visningar
3 959
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Har lite funderingar kring en häst i stallet. Han har under väldigt lång tid haft som en liten liten knöl bakom bogbladet upp mot...
Svar
2
· Visningar
1 747
Senast: sissu
·
M
Hästvård får man klippa hästens man med vanlig sax ,eller behövs en som vi kallar "ryckare " ? :) Min syster och hennes kamrat klippte min...
Svar
13
· Visningar
1 892
Senast: neres
·
F
Foder & Strö Vad fodrar ni med? :-) 2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 075
Senast: Betsybabe
·
S
Hästvård Vill hålla mig hyfsat anonym än så länge, därav nytt nick. Hur skulle ni reagera på följande scenario, och vad skulle ni tycka vara... 6 7 8
Svar
150
· Visningar
19 637
Senast: p_c
·
P
Hästvård Min står nästan alltid med ena sidans framben och bakben under sig, kan det vara normalt? Har varit supernojig att han avlastar pga...
Svar
1
· Visningar
1 315
Senast: Pad
·
L
Hästvård hej, har en häst som kliar sig en del på sommaren, så att hon tappar halva manen typ.. vill dock inte säga att hon är riktig eksemhäst...
Svar
8
· Visningar
2 062
Senast: Boj
·
Hästvård Finns det någon som har tips på vad man kan göra för att täckena (eksemtäcke och vanliga flugtäcken) inte ska bli så elektriska? Vår...
Svar
13
· Visningar
4 320
Foder & Strö Hej. I stallet där jag står har hästarna fri tillgång på ensilage ute i hagarna vilket medför att min häst blir alldeles för tjock. Hon...
Svar
17
· Visningar
2 276
Senast: Snowball
·
Hästvård Jag ska lägga ett jodopaxomslag på hästens svullna ben, så attd et inte svullnar upp så mkt under natten. Men hur mkt ska jodopaxen...
Svar
19
· Visningar
7 098
Senast: segersten
·
Hästvård Min ponys hovar har växt väldigt snabb då senaste tre veckorna.:eek: Hovis var ute och varkade dom för 3v och nu måsta han gör det igen...
Svar
18
· Visningar
2 075
Senast: Lobelia
·
Hästvård Har en unghäst som blivit biten först på ena sidan i halsen av en kompis, det uppstod då som en knöl på halsen som först var mjuk som om... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
20 203
Senast: Jenka_BBB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka