Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Spånar vidare på min inridingstråd (under ridning), Jag upplever min 3 åring som väldigt spänd i baken, uppe på korset och bakpå låren...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: kryddan
·
A
Hästvård Idiot-fråga kanske, men ... Jag har just putsat ner en vall och klippet ligger ju som "kloggor" på ytan. Eftersom det inte vänts, och...
Svar
6
· Visningar
1 916
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Hur gör ni med pannluggen när ni duschar era hästar? Min pålles långa man är flottig och i behov av rengöring :)
Svar
10
· Visningar
2 807
Senast: sillysinta
·
Hästvård Förr om åren har min mamma och granne alltid blandat eget myggmedel (kommer inte ihåg hur) men nu när jag har skimmel så vill jag inte... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
17 941
Senast: Io
·
Foder & Strö Nu har min pålle fått komma ut i gräshage under dagen ca 8 timmar. Undrar hur jag gör med foderstaten som hästen haft under vintern...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Jag har märkt att pållen varit lite sulöm på sistone, speciellt på grusvägar. På gräs går han helt normalt. Hur eller hur ska han verkas...
Svar
5
· Visningar
2 296
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Har linför samma effekt som loppfrön när det gäller sandkolik? Jag har alltid bara hört att loppfrö bildar en gele som drar med sig...
Svar
4
· Visningar
1 299
Senast: kol
·
J
Hästvård Vet att bilderna är dåliga, men vad skulle ni gjort om ni haft en häst med detta sår ?? Första bilden är tagen den 23/5 0ch den andra...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: älgen
·
L
Foder & Strö Är lite nyfiken på vad ni som har äldre hästar och använder seniorfoder ger era hästar för sort!? alltså vilket märke och vilken sort av...
Svar
11
· Visningar
2 793
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Har upptäckt en hel del sprängört i betetshagen till mina hästar:crazy: Hur stor är risken att dom äter av dom?
Svar
2
· Visningar
1 312
Senast: eldkyss
·
Hästvård Som rubriken lyder undrar jag om hästar reagerar på pollen?? Min häst började snora och det började rinna i ögonen när pollen började... 2
Svar
25
· Visningar
6 992
Senast: SandraM
·
Hästvård Jag har en fråga till alla er som äger stora och tunga hästar (kallblodsraser). Hur gör ni med skoning vs barfotagång?? Jag har ett...
Svar
7
· Visningar
1 867
Senast: schelin_j
·
Hästvård Hej, Hade hovslagaren ute idag och fixade till min häst fötter. Själv var jag inte med då jag är sjuk, Men de sa att han hade blivit...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: coari
·
Foder & Strö Jag tycker att det är roligt att experimentera, med program som finns på nätet och ofta fungerar de väldigt väl, om jag sen jämför med...
Svar
10
· Visningar
1 576
Senast: Korven
·
Hästvård Hjälp mig nu snälla bukare! Har fått akuta problem med mitt sto som har en ganska rejäl sårskada precis över kotan på höger framben... 2
Svar
27
· Visningar
2 940
Senast: Ayala
·
Hästvård jag vill lära mig allt som finns att lära om Subclavius :laugh: tackar på förhand 2
Svar
25
· Visningar
3 505
Senast: flashlight
·
Hästvård Jag har två st hästar sedan tidigare och dom är full vaccinerade. Jag skall låna en häst över sommaren och av någon andleding är inte...
Svar
17
· Visningar
2 152
Senast: Leoni
·
F
Hästvård För drygt 1 ½ månad sen drog jag av mitt halvblod (som haft skor i 9 år) skorna. Han var ganska öm första veckan men har sen blivit bara...
Svar
14
· Visningar
2 381
Senast: Mynta2
·
Hästvård Har mörka hovar bättre kvalitet än ljusa? Fick höra det från några i stallet idag eftersom alla har tappskor för tillfället. Dem sa...
Svar
17
· Visningar
2 944
Senast: Leoni
·
H
Hästvård Någon som har bra koll på det där med antibiotika resistens? Skulle behöva ha svar på följande frågor: 1. Vilka är de viktigaste...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka