Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hejsan. Fick i dag preleminärt besked från vet att vår häst reagerar på förrådskvalster :(. Finns det ngn här på Buke som har egen...
Svar
15
· Visningar
5 304
Senast: Aaricia
·
D
Hästvård min 16 val har uv huva + flugtäcke på sig i hagen, men dom små elakingarna (myggen, knotten) kommer in under hans flugtäcke ! :mad: nu...
Svar
6
· Visningar
1 795
Hästvård Hittade min häst i hagen igår med dubbelt så stort huvud som normalt, ögonen var som små springor. Han hade knottror och stora...
Svar
16
· Visningar
9 396
Senast: ing-marieko
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder.. jag har en säck marstalls havrefria musli och på säcken står det ett datum., ; 2010-01-20. Har ingenaning om vad...
Svar
3
· Visningar
3 794
Senast: Atalantha
·
Hästvård Hur vanligt är det att hästar har/får urinvägsinfektion? Jag har en 17-årig russvalack som förra våren visade irritation när man...
Svar
13
· Visningar
5 590
Senast: Vetgirig
·
Hästvård Ni som har ston, har det fungerat att ha dom på bete tillsammans med valackar? Jag tänker alltså på "betäckningsrisken". Stoet ifråga...
Svar
18
· Visningar
2 843
Senast: misen
·
Hästvård Jag har skrivit lite tidigare om min snart 4-åringa islandsvalack som får "mystiska fångkänningar", skulle nu vilja höra lite teorier... 2 3
Svar
59
· Visningar
8 173
Senast: skuggi
·
L
Hästvård i tisdags fick min kompis hem en 20-årig korsning av shettis å welsh. han är väldigt omusklad å lite mager så hon har börjat me...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Breccia_
·
P
Foder & Strö Jag vill gärna få i min häst lite mineraler under sommaren. Vad kan jag "blanda" ut det med? Har provat att ge honom två-tre nävar havre...
Svar
11
· Visningar
1 992
Senast: boccia
·
Foder & Strö Hur vet man om mineralerna är organiska eller oorganiska?
Svar
17
· Visningar
4 326
Senast: charmant
·
Foder & Strö Vi har slut hösilage i stallet som vi står i , och jakten på ngn bonde som har kvar hösilage är inte lätt.Nu har vi i allafall hittat en...
Svar
7
· Visningar
3 532
Hästvård Någon med erfarenhet? Hur diagnostiseras det? Och hur bråttom är det? Prognos? Finns det andra åkommor med samma symptom, dvs...
Svar
13
· Visningar
2 153
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har ett varmblod som jag lånar endast över sommaren. Han är 12 år gammal, han har hos sin tidigare ägare gått otäckad samt på... 2 3
Svar
53
· Visningar
9 459
Senast: eldkyss
·
Foder & Strö Jag kom nyligen i kontakt med åsikten att hästar absolut inte ska ges något salt. Ingen saltsten alltså. Men får en häst verkligen i sig...
Svar
13
· Visningar
1 779
Senast: fjordtokan
·
Hästvård Hej hej! tänkte se om någon har lust att vara ett boll plank till detta mysterium. Min häst fick en tappsko i lördags och fick på...
Svar
4
· Visningar
1 136
Hästvård Shettisarnas svar på Houdini har väldigt bestämda åsikter om det här med betesreducerare. Det är helt enkelt inte till för honom. Tycker... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 593
Hästvård Nu behöver jag råd för jag vet varken ut eller in. Jag köpte min travare i februari och har ridit henne sedan dess. Hon har aldrig...
Svar
3
· Visningar
1 514
Senast: neferra
·
Hästvård Skall göra ett kolla masken prov och undrar om jag kan ta dagsfärskt bajs nu på eftermiddagen och förvara de i kylen över natten och sen...
Svar
3
· Visningar
3 116
Senast: eldkyss
·
Hästvård Jag och min halvblodskille har ett problem... han har börjat o klia av sig svansen, (längst upp på svansroten..) just nu är det cirka...
Svar
14
· Visningar
1 857
Hästvård Vi funderar på att köpa en häst. En 11 åring valack. Ägaren tror inte han kommer att gå igenom ett böjprov, eftersom han ändå är 11 år...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra